Knihobot

Lev Vygotskij

    17. listopad 1896 – 10. červen 1934

    Lev Vygotskij byl sovětským vývojovým psychologem a zakladatelem kulturně-historické psychologie. Jeho práce se zaměřovala na vliv kultury a sociálního prostředí na vývoj kognitivních funkcí, jako je jazyk, myšlení a paměť. Vygotskij zdůrazňoval význam sociální interakce a jazyka jako klíčových nástrojů pro učení a kognitivní rozvoj. Jeho teorie nadále ovlivňují oblasti psychologie, vzdělávání a lingvistiky.

    Lev Vygotskij
    Собрание Сочинений 3
    Собрание сочинений
    Die Lehre von den Emotionen
    Briefe
    Psychologie umění
    Psychologie myšlení a řeči
    • Psychologie myšlení a řeči

      • 168 stránek
      • 6 hodin čtení
      3,2(18)Ohodnotit

      I dnes je ruský psycholog Lev Semjonovič Vygotskij jedním z nejvýznamnějších autorů ovlivňujících současné pojetí vývojové, sociální a kulturní psychologie i pedagogiky v celém světě. Výbor z jeho díla seznamuje čtenáře s nejdůležitějšími texty jeho základní práce Myšlení a řeč. Texty vybral, přeložil, uspořádal a poznámkami opatřil profesor Jan Průcha, který původní texty doplnil doslovem seznamu¬jícím s osudy Vygotského a jeho díla a vysvětlujícím důvody dnešního zájmu o jeho myšlenky. Čtenářům se tak dostává možnost vytvořit si bezprostřední představu o kořenech současných sociokognitivních teorií, sociálního konstruktivismu a dalších směrů, které L. S. Vygotskij inspiroval. Kniha je určena studentům psychologie, pedagogiky a sociálních věd, psychologům, lingvistům a učitelům.

      Psychologie myšlení a řeči
    • Briefe

      • 344 stránek
      • 13 hodin čtení
      Briefe
    • La science du développement de l’enfant

      • 432 stránek
      • 16 hodin čtení

      Pour la première fois, des textes pédologiques de Lev S. Vygotskij (1896-1934) sont traduits en français. Les chercheurs en sciences humaines ont ainsi la possibilité de connaître une partie largement ignorée de son œuvre : celle consacrée à la pédologie, à la science du développement de l’enfant. Dans l’introduction, les éditeurs montrent l’importance de ces textes dans lesquels se manifeste de manière exemplaire la pensée profondément dialectique de Vygotskij analysant la continuelle transformation du système psychique humain. La partie Fondements de la pédologie comprend des cours dispensés en 1934 par Vygotskij à des enseignants de Leningrad pour leur faire comprendre sa vision du développement de l’enfant. Les textes sur La périodisation du développement de l’enfant montrent des résultats concrets de sa pédologie, où les notions de crise et de rupture sont nodales. Dans les articles consacrés à La pédologie et ses sciences voisines, Vygotskij détermine la spécificité de l’approche pédologique du développement de l’enfant, comparée notamment à la psychologie et la pédagogie. Un ouvrage indispensable pour toute personne qui aspire à connaître dans toute sa diversité l’œuvre de ce grand scientifique.

      La science du développement de l’enfant