Knihobot

Daniel Vázquez Touriño

    El teatro de Emilio Carballido
    Cuentos de Madrid = Madridské povídky
    • Cuentos de Madrid = Madridské povídky

      • 120 stránek
      • 5 hodin čtení
      4,7(3)Ohodnotit

      Kniha, jejíž obsah tvoří pět původních povídek, má za úkol nabídnout studentům španělštiny nižší středně pokročilé úrovně (A2–B1 podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky) soubor vhodných studijních textů. Každá povídka je napsána tak, aby studentům umožnila procvičit si konkrétní gramatické jevy nebo rozvíjet slovní zásobu okruhu, kterým se zabývá. Díky cvičením, jež následují za každým příběhem, si mohou čtenáři procvičit všechny čtyři jazykové dovednosti (čtení, psaní, poslech a mluvení). Cílem publikace však není jen poskytnutí studijních materiálů k procvičování španělského jazyka. Autor, rodilý Madriďan, chce seznámit čtenáře s některými rysy kulturního života a každodenní reality svého rodného města. Pod svým jedinečným nebem ukrývá toto fascinující město nekonečnou řadu příběhů a zákoutí, kde se kosmopolitní duch velkoměsta mísí s kastilskou tradicí. Pozorný čtenář se tak na dálku seznámí s místy, kde se příběhy odehrávají a která jsou každému Madriďanovi důvěrně známá. V publikaci najdete: - pět příběhů v jazyce originálu, - zrcadlový český překlad, - doprovodná cvičení na porozumění, výslovnost, gramatiku a slovní zásobu.

      Cuentos de Madrid = Madridské povídky
    • El teatro de Emilio Carballido

      La teatralización de la realidad como enfoque ético

      • 238 stránek
      • 9 hodin čtení
      3,0(1)Ohodnotit

      La sorprendente variedad estilística y la personal adaptación de géneros de Emilio Carballido se interpretan como articulación y reflejo de una preocupación ética que denuncia la mutilación de la autenticidad del individuo al que se imponen discursos o miradas ajenas. El análisis muestra cómo los elementos dramáticos establecen una nueva perspectiva sobre la vida de los personajes y sus espectadores. Así, el estilo convencional de las piezas costumbristas se ve contradicho por un metatexto poético que revela la profundidad de las vivencias cotidianas. Por otra parte, los recursos épicos y espectaculares aparecen cuando Carballido trata de expresar la mutilación de grupos sociales o de la nación entera. Finalmente, el entorno ritual de sus obras más antirrealistas permite al espectador adentrarse en cuestiones existenciales acerca de la naturaleza humana.

      El teatro de Emilio Carballido