Zcela výjimečná fotografická publikace.
Je čas bilancovat – toho si je vědom i samotný J. P. A tak vedle autobiografického vyprávění uspořádal také velkolepý fotografický průřez svým životem. Unikátní fotografie pochází jak z jeho osobního archivu, tak z mnoha desítek světových agentur. Belmondo zde ožívá jako milující manžel, stejně jako milovník z jeho nejslavnějších filmů. Jako šťastný táta a dědeček, stejně jako charismatická hvězda filmového plátna.
Představujeme výběr textů německého humoristy, jednoho z hlavních připravovatelů romantismu v německé literatuře 18. století, Johanna Paula Friedricha Richtera (1763–1825). Jean Paul je jeho pseudonym. Na základě důkladného studia antických autorů a bystrého pozorování děl současníků vzniklo pojednání o zásadách klasické estetiky Průprava estetiky (Vorschule der Aesthetik), poprvé vydané v roce 1804. Jeho výpisky, koncipované spíše jako „hutný paradox průzračného vtipu“, vůbec nejsou akademickou polemikou, ale hledáním „věrnosti osobní kráse“.
Často se stává, že se po rozchodu partnerů vytvoří nová rodina, do níž přibudou další členové a je nutné nově strukturovat rodinné vztahy. Partneři s dětmi budou, nebo nebudou mít další děti; jeden nový partner má děti, nový pár se může rozhodnout mít další děti; nově vytvořená rodina může přijmout pod svou střechu děti obou nových partnerů, kteří sami mohou mít děti dvou nebo tří rozdílných rodičů, což přináší další vazby v rodině i mimo ni. Autoři rozebírají typické situace a dávají možnost výběru řešení, které pak komentují. Kniha je psána pro členy rodin, které se vytvořily po rozpadu původní rodiny po rozchodu partnerů. Cílem je pomoci čtenářům, aby si promysleli způsob řešení daných situací a vybrali, který se pro ně nejlépe hodí.
Představte se, že v jeskyni za školou najdete dvě spící pravěké děti. Jak by to vypadalo, kdybyste si je vzali domů? Přesně to se stane partičce školáků z Dolních Chvastonic. Teď musejí vymyslet, co si počít. Lili a Toto dnešní svět vůbec nechápou a nerozumějí ani naší řeči. Jsou to totiž kromaňonci! Jakou sérii vtipných i zamotaných situací jejich objev vyvolá a jak se vlastně do našeho světa dostali?
„Těch tisíc životů uplynulo rychle, až příliš rychle – uběhly stejnou rychlostí, jakou jsem řídil auta.“ Víc než jen autobiografie. Vyprávění o výjimečném a šťastném životě. Nula! Divnej ksicht! Ohyzda! Takhle častovali Jeana-Paula Belmonda francouzské divadelní kapacity v jeho začátcích a směle mu prorokovali: „Nikdy nebude na divadelní scéně nebo ve filmu držet žádnou ženu v náručí.“ Nemohli se mýlit víc. Skončily v ní všechny krasavice světového filmu, včetně obávaných italských tygřic, jako byly Claudia Cardinálová, Sophia Lorenová a Gina Lollobrigida. V této osobité vzpomínkové knize Belmondo vypráví o svém šťastném dětství, o úporném boji, který vedl za svůj sen stát se hercem. O své životní vášni – boxu, rychlý autech, ztřeštěnostech a kaskadérských kouscích. O svých životních partnerkách a láskách, o milované rodině, o spolupráci s velikány filmu. Život se mu zdál snadný a zářivý i přes všechna dramata a kruté ztráty. Nejdůležitější pro něj bylo bavit se a hrát si. Byl přesvědčen, že komediant má velké privilegium: právo zachovat si mládí. Zůstat dítětem a vytvářet iluzi, libovat si v přítomném okamžiku.
„Těch tisíc životů uplynulo rychle, až příliš rychle – uběhly stejnou rychlostí, jakou jsem řídil auta.“
Víc než jen autobiografie. Vyprávění o výjimečném a šťastném životě.
Nula! Divnej ksicht! Ohyzda! Takhle častovali Jeana-Paula Belmonda francouzské divadelní kapacity v jeho začátcích a směle mu prorokovali: „Nikdy nebude na divadelní scéně nebo ve filmu držet žádnou ženu v náručí.“ Nemohli se mýlit víc. Skončily v ní všechny krasavice světového filmu, včetně obávaných italských tygřic, jako byly Claudia Cardinaleová, Sophia Lorenová a Gina Lollobrigida.
V této osobité vzpomínkové knize Belmondo vypráví o svém šťastném dětství, o úporném boji, který vedl za svůj sen stát se hercem. O své životní vášni – boxu, rychlý autech, ztřeštěnostech a kaskadérských kouscích. O svých životních partnerkách a láskách, o milované rodině, o spolupráci s velikány filmu. Život se mu zdál snadný a zářivý i přes všechna dramata a kruté ztráty. Nejdůležitější pro něj bylo bavit se a hrát si. Byl přesvědčen, že komediant má velké privilegium: právo zachovat si mládí. Zůstat dítětem a vytvářet iluzi, libovat si v přítomném okamžiku.
Sokrates prochází ulicemi Athén a vyzývá ty, které najde na své cestě: Poznej
sám sebe! Neboj se o bohatství! Hledej pravdu a staň se filozofem! To není po
chuti některým Athéňanům. U soudu je obviněn, že kazí mládež a je odsouzen k
pozření smrtelně jedovatého jedlovce. Uteče? Měl by se filozof bát smrti?
Jedná se o přiměřený trest? Smrt božského Sokrata je převyprávěný příběh z
Platónových dialogů Faidros, Kritón a Obrana Sókrata.