Faust (Faust je mrtvý)
- 66 stránek
- 3 hodiny čtení
Hra Faust vyniká objektivním pozorováním posunů v morálce mediálního věku a je znepokojivou výpovědí o prohlubujícím se osamění těch, kdo se ho dožili.
Mark Ravenhill je anglický dramatik, jehož díla prozkoumávají temnější stránky moderního života s ostrou inteligencí a znepokojivým humorem. Jeho hry často zachycují rozčarování a touhy postav na pokraji společnosti. Ravenhillův styl je známý svou syrovou upřímností a schopností vyvolat silné emoce u publika. Zkoumá, jak se naše nejhlubší přání střetávají s tvrdou realitou světa, ve kterém žijeme.
Hra Faust vyniká objektivním pozorováním posunů v morálce mediálního věku a je znepokojivou výpovědí o prohlubujícím se osamění těch, kdo se ho dožili.
Hra patří k ikonám takzvané coolness dramatiky, jež koncem devadesátých let minulého století vnesla na evropská jeviště dosud tabuizovaná témata homosexuality, intimity, choroby AIDS, rodinného a vůbec mezilidského násilí malých komunit a explicitně zobrazovanou erotiku a sexualitu. Přes svou drsnost skrývá touhu po lepším světě a něžné lásce.