Knihobot

Alena Jaklová

    12. březen 1951
    Jazyk a řeč jihočeského regionu III. díl
    Člověk - jazyk - text : sborník z mezinárodní lingvistické konference
    Veterinární zákon. Praktický komentář.
    Komunikace - styl - text
    Od tradice k budoucnosti
    Čechoamerická periodika 19. a 20. století
    • Autorka přináší komplexní pohled na téma, které bylo dosud zpracováno pouze formou bibliografických soupisů, z hlediska několika vědních oborů – kulturní historie, etnologie a lingvistiky. Podává charakteristiku života českých imigrantů v USA v 19. a 20. století a vymezuje úlohu, jakou hrál český tisk. Celé období se přitom dělí do několika period, protože funkce a především význam čechoamerického tisku byl v různých dobách velmi rozdílný. Dále autorka podává podrobný výklad o nejdůležitějších periodikách a jejich texty analyzuje z hlediska literárního i jazykového, což jí umožňuje sledovat také postupnou amerikanizaci českého jazyka.

      Čechoamerická periodika 19. a 20. století
    • Od tradice k budoucnosti

      Jazykově-literární dědictví Východního Bavorska a jižních Čech jako fokus univerzitní spolupráce

      • 406 stránek
      • 15 hodin čtení

      Jazykově-literární dědictví Východního Bavorska a jižních Čech. Publikace obsahuje závěry plynoucí z výzkumu, který byl zaměřen na postižení lingvistických a literárněvědných aspektů dokládajících společnou historii a kulturu východobavorského a jihočeského regionu.

      Od tradice k budoucnosti
    • Úvod do textové lingvistiky

      • 114 stránek
      • 4 hodiny čtení

      Úvod do textové lingvisiky - skripta doc.PhDr.Aleny Jaklové, Csc.

      Úvod do textové lingvistiky
    • Od informace k reklamě

      • 271 stránek
      • 10 hodin čtení
      5,0(2)Ohodnotit

      Monografie přispívá k analýze současného českého reklamního a žurnalistického diskurzu, všímá si některých strategií a prostředků (verbálních i neverbálních), jimiž tyto diskurzy realizují svá persvazivní a manipulativní působení na masového adresáta. Jednotlivá zjištění i závěry jsou demonstrovány pomocí příkladů z rozsáhlé rešerše komunikátů reklamních i žurnalistických (především z publicistiky na politická témata). K publikaci lze zakoupit CD s ukázkami reklamních spotů. Kniha vyšla i v anglické verzi: PERSUASION THROUGH WORDS AND IMAGES

      Od informace k reklamě