Knihobot

Zdeněk Brdlík

    Moderní upíři
    Svatební noci
    Škola pro snoubence a novomanžele
    Po loveckých stezkách
    Putování zajíce Chlupáčka
    Věčné návraty
    • Kniha z členské knižnice nakladatelství Svoboda. Stovky barevných i černobílých fotografií, maleb, náčrtů a kreseb. Kniha, upravená formou "koláže" beletristických děl, o naší domovině v próze, ale částečně i v poezii.

      Věčné návraty
    • Scenárista populárního televizního seriálu Lovy beze zbraní oslavil v knížce krásu české a slovenské přírody a život jejích obyvatel. Vypráví o neopakovatelných zážitcích čtyřčlenného televizního štábu při natáčení tetřívčího toku, při pozorování volavek, divokých hus, kamzíků a jelenů, líčí půvab rybaření i pobyt v primitivních podmínkách daleko od civilizace.

      Po loveckých stezkách
    • Autorova čtenářsky nejoblíbenější povídková kniha. Jejich příběhy zachycují milostné vztahy zdařilé i méně zdařilé, šťastné i méně šťastné.

      Svatební noci
    • Kryštof Bohutínský vede mlýn a jeho obchod se nalézá před krachem. Na to, aby nemusel vyhlásit konkurz, mu může pomoci jenom jedna věc – vypůjčit si od lichváře. Pošle „svou pravou ruku“ Valentina, se kterým se zná ještě z let, kdy nebyl boháčem a neměli co jíst, pro nějakého diskrétního lichváře, který Bohutínskému půjčí dvacet tisíc bez vražedného úroku... Román podává domněle idylický, ve skutečnosti však kriticky výsměšný obraz pražského „obchodního zátiší“. Arbes v něm zobrazil dravčí typ podnikatele, vychovaného buržoazními teoriemi národohospodářskými, který bezohledně okrádá jiné a ničí jejich existence. Současně odhalil nelidské, zrůdné vztahy, jež jsou vlastní kapitalistické společnosti.

      Moderní upíři
    • Již třicet dní se píše rok 1918. Ve Francii stále zuří válka. A právě zde začíná náš příběh. Lidé při bombardování Paříže prchají do prostor podzemní dráhy, aby našli alespoň dočasný azyl. Mezi nimi i mladý muž Petr Aubier, který se zde poprvé setkává s Lucií. Nepromluvíspolu, jen se vlivem tísnícího davu dotýkají. O pár dní později se spolu znovu potkávají. Opět žádná slova, jen vyzývavé úsměvy. Na třetím setkání se už ale Petr odhodlá a dá se s dívkou do hovoru. Začíná se rodit láska. Tráví spolu spousty času, Petr doprovází Lucii i do práce. Dívka se živí malováním a následně svá díla prodává, aby si vydělala na živobytí. Oba milenci přestávají vnímat okolní svět. Žijí jen pro sebe, zapomínají na válečné útrapy, které sužují jejich zemi. Oba je ale trápí představa, že Petr bude v červnu povolán do války, ve které už bojuje i jeho starší bratr Filip. Snaží se proto co nejvíce užívat života. Jeden žije pro druhého a během velikonočního týdnu se mají jeden druhému zcela oddat. O Velkém pátku, který roku 1918 připadl na 29. březen a kdy si Petr s Lucií šli slíbit lásku do kostela na náměstí svatého Gerváce, je však během varhanního koncertu při bombardování pohřbí mohutný padající pilíř.

      Petr a Lucie
    • Richard Armstrong ústy svého mladičkého vypravěče předává čtenáři obraz veliké lidské odvahy, dobrodružství, jaké si my suchozemci ani neumíme představit. můžeme si jenom s Thornem, když se houpá na rozbouřeném moři v záchraném člunu, položit otázku: Bylo, či nebylo tajné moře zakleté? 13-833-72

      Zakleté moře
    • Dva pohledy do tenisového světa. Ten první je příběhem československého tenisty Jana Kodeše. Řádky z pera sportovního novináře Roberta Bakaláře čtenáři přibližují, kolik dřiny, ovládání, vůle i odříkání bylo zapotřebí, aby se Jan Kodeš dostal mezi světovou špičku, aby se mu splnila touha všech tenisových hráčů - vyhrát Wimbledon. Druhý příběh, jejž napsal italský publicista a bývalý tenisový reprezentant Gianni Clerici, sleduje přátele Luca a Roberta, kteří si užívají prázdniny na Riviéře. Přibližuje čtenáři sportovní přátelství, odpovědnost, radost z kamarádova vítězství i hořkost porážek.

      Bílé údery