Janine di Giovanni je jednou z nejrespektovanějších evropských novinářek, která se specializuje na válečné konflikty. Její práce se vyznačuje hlubokým lidským pohledem na utrpení způsobené válkou a často se zaměřuje na zapomenuté válečné zóny. Díky svému pozoruhodnému stylu a odvaze v nestřežených oblastech se stala hlasem pro ty, kdo by jinak zůstali neslyšeni. Její reportáže a knihy nabízejí pronikavý vhled do složitosti lidské zkušenosti v extrémních podmínkách.
Téma občanské války v Sýrii plní již několik let zpravodajské relace sdělovacích prostředků. Sledujeme reportáže, dozvídáme se o postojích politiků, nicméně celý konflikt už vnímáme spíše jako sled děsivých čísel. Co je však za těmito čísly? Jsou to především osudy konkrétních lidí, kterým válka sebrala domov, blízké, lidskou důstojnost či je donutila k hromadné emigraci. A právě o těchto lidech je tato kniha. Kniha sestávající z osobních výpovědí, které lépe než než co jiné ilustrují co je skutečně válka.
At once necessary, difficult and elating. Her reporting from the Syrian
revolution and war is clear-eyed and engaged in the best sense - engaged in
the human realm rather than the abstractly political. . . . Such reporters as
Giovanni, who not only visit but also live (and often die) through wars not
their own, are heroic Robin Yassin-Kassab Guardian
Some of the countries that first nurtured and characterized Christianity - along the North African Coast, on the Euphrates and across the Middle East and Arabia - are the ones in which it is likely to first go extinct. Christians are already vanishing. We are past the tipping point, now tilted toward the end of Christianity in its historical homeland. Christians have fled the lands where their prophets wandered, where Jesus Christ preached, where the great Doctors and hierarchs of the early church established the doctrinal norms that would last millennia. From Syria to Egypt, the cities of northern Iraq to the Gaza Strip, ancient communities, the birthplaces of prophets and saints, are losing any living connection to the religion that once was such a characteristic feature of their social and cultural lives. In The Vanishing, Janine di Giovanni has combined astonishing journalistic work to discover the last traces of small, hardy communities where ancient rituals are quietly preserved amid 360 degree threats. Full of faith and hope, di Giovanni's riveting personal stories make a unique act of pre-archeology: the last chance to visit the living religion before all that will be left are the stones of the past
A masterpiece of war reportage, The Morning They Came for Us bears witness to one of the most brutal internecine conflicts in recent history. Drawing from years of experience covering Syria for Vanity Fair, Newsweek, and the front page of the New York Times, award-winning journalist Janine di Giovanni chronicles a nation on the brink of disintegration, all written through the perspective of ordinary people. With a new epilogue, what emerges is an unflinching picture of the horrific consequences of armed conflict, one that charts an apocalyptic but at times tender story of life in a jihadist war zone. The result is an unforgettable testament to resilience in the face of nihilistic human debasement.
Janine und Bruno wollen sich ein gemeinsames Leben aufbauen - die beiden Kriegsreporter, die sich im belagerten Sarajevo ineinander verliebt haben. Jahrelang sind sie über den Globus geirrt, von einem Konflikt zum nächsten, von einer Trennung zur nächsten. Nur unterbrochen von kurzen, aber intensiven Momenten der Zweisamkeit. Aber der Plan, nach den zahlreichen Kriegen in Paris endlich Fuß zu fassen, will und will nicht aufgehen. Ihr Familienalltag wird immer wieder von den Erlebnissen der Vergangenheit eingeholt: So kämpft Bruno mit seinen traumatischen Erfahrungen und Janine damit, ihrer neuen Rolle als Mutter und Ehefrau gerecht zu werden. Der Krieg hat sie zusammengeführt. Nun stehen sie vor der Frage: Wie zusammenbleiben ohne ihn? Mitreißend und mit schonungsloser Offenheit erzählt die renommierte Kriegsberichterstatterin Janine di Giovanni davon, was es heißt, ankommen zu wollen, ohne ankommen zu können.