Hlavní postavou hry je svůdník don Juan Tenorio, který se na cestě za svým cílem, totiž svést a zneuctít co nejvíce žen, nezastaví před ničím. Paradoxně je však jeho odměnou spíše sama vylomenina než milostné hrátky.
Tirso de Molina Knihy
Tirso de Molina, žák Lope de Vegy, byl vlivným dramatikem španělského zlatého věku. Jeho rozsáhlé dílo, které zahrnuje komedie i náboženská témata, se vyznačuje satirickým pozorováním lidské povahy a společenských neřestí. Navzdory problémům s církevními úřady kvůli svým světským hrám, jeho tvůrčí duch nikdy nepolevil. Práce v klášteře mu umožnila čerpat z bohatých historických příběhů, které později mistrně vplétal do svých dramat, čímž zanechal nesmazatelnou stopu ve španělském divadle.







Romantická divadelní hra o lásce, svádění a žárlivosti od španělského klasika, vrstevníka Lope de Vegy. Komedie má 3 dějství a 8 obrazů
Don Juan, The Trickster of Seville
- 144 stránek
- 6 hodin čtení
This English translation of Tirso's Spanish drama by Dakin Matthews brings the influential character of Don Juan and little-known details of his story to a wider audience in a text suitable for performance, the casual reader, and scholars.
Reprezentatívna publikácia obsahuje štyri významné diela španielskeho literárneho baroka, tzv. zlatého veku španielskej drámy: Miguel de Cervantes Saavedra: Pedro de Urdemalas Lope de Vega: Fuente ovejuna Tirso de Molina: Don Gil v zelených nohaviciach Pedro Calderón de la Barca: Zalamejský richtár. Knihu uzatvára rozsiahla a fundovaná štúdia Vladimíra Olerínyho. Prvé slovenské vydanie.
El burlador de Sevilla. Don Juan Tenorio
- 284 stránek
- 10 hodin čtení
La historia de Don Juan, el impío ligero, seductor y demoníaco, cuya existencia se consume intentando conciliar la libertad humana con la necesidad de la gracia no es una liturgia ingenua pensada para los nostálgicos del mundo de ayer, transfigurado como imagen del orden y la seguridad. ¡Quién sabe! Muy probablemente un drama no servirá para cambiar el mundo pero tal vez conduzca a los hombres hasta ese umbral, señalándoles que lo que cuenta de veras está al otro lado, porque hay un dolor más intenso que la la incapacidad de tener esperanza.



