Komedie slavného starořeckého dramatika. Hrdinou hry je athénský vinař Trygaios, který se nikoli na Pegasu, jak by se slušelo, ale na hřbetě smrdutého obřího chrobáka vydá na Olymp, aby u Dia orodoval za ukončení války. Jeho satirický pohled míří na vojevůdce i politiky obou znesvářených zemí, nešetří ani bohy, kteří podlehnou "korupci". Nakladatelská anotace. Kráceno.
Aristofanés Knihy
Aristofanés byl dramatik starověkých Athén, jehož díla představují jediná dochovaná díla stylu „staré komedie“. Jeho hry jsou známé pro pronikavou satiru na politická a společenská témata 5. století před naším letopočtem v Athénách. S ostrovtipem komentoval například peloponéskou válku, fungování městského státu, roli žen ve veřejném životě i vliv filozofů na veřejné mínění. Aristofanovy komedie se dočkaly mnoha překladů a dodnes se hrají či adaptují pro divadelní produkce, což svědčí o jejich nadčasovosti a trvalém vlivu na divadlo.







Lýsistraté
- 132 stránek
- 5 hodin čtení
U nás nejčastěji uváděná komedie starořeckého dramatika patří mezi klenoty antické literatury. Titulní hrdinka hry Lýsistraté přesvědčí athénské, spartské a další ženy z řeckých států, které se účastní Peloponéské války, aby přinutily své muže k uzavření míru. Její nápad odmítnout mužům naplnění jejich erotických tužeb vede po všech peripetiích k vítěznému cíli.
Oblaky
- 175 stránek
- 7 hodin čtení
Dvě Aristofanovy komedie. "Jezdci" jsou dílem jeho mládí, neboť je napsal básník, kterému bylo v té době přes dvacet let. "Žáby" jsou komedie, která vznikla o dvacet let později, tedy v Aristovanově zralém věku. [...] Uvedení obou komedií do české literatury překladové a na českou scénu dokazuje dokazuje pak znovu jejich životnost a působivost. Patrně se ani lidé nezměnili, působí-li Aristofanovy šlehy ještě dnes a je-li ještě dnes Aristofanes tak živ mezi námi. (z textu na vnitřní straně přebalu)
Aristophanes: Four Plays: Clouds, Birds, Lysistrata, Women of the Assembly
- 432 stránek
- 16 hodin čtení
A “zany [and] inventive†(Emily Wilson) translation that for the first time captures both the antic outrageousness and lyrical brilliance of antiquity’s greatest comedies.



