Německý koloniální vládce, průzkumník, politik a autor, významný propagátor založení Německé východní Afriky. Zastánce sociálního darwinismu a völkisch filozofie, jeho postoj k původnímu obyvatelstvu z něj činil jednoho z nejkontroverznějších kolonizátorů již za jeho života.
The Work of Life in the Age of Mechanical Reproducibility
132 stránek
5 hodin čtení
Exploring the film aesthetics and structural elements of Charlie Chaplin's Modern Times, this analysis delves into its significance within a post-modern context. The book examines how the film reflects societal themes and artistic innovation, offering insights into Chaplin's creative vision and the cultural impact of his work.
This book looks at Charlie Chaplin’s masterpiece, Modern Times (1936), through the lens of film aesthetics, structure, and post-modern perspective. The naïve Tramp character of Modern Times is often seen as the embodiment of a revolutionary reaction to his age. However, this study of the film shows that it is not only difficult but also impossible to accept the long-established critical reception of Chaplin’s film and its characters in our own " Post-modern Times ." Drawing from extensive research and bringing post-modern context to the film through a comparative analysis of Todd Phillips’s Joker (2019), the book introduces how exhilarating a comprehensive study of film can be for engaged viewers. Illustrating that a detailed filmic reading of Modern Times can be a guide, or an extended case study, for analysing culture, this book will be of interest to students and teachers in film studies, literary studies, and the visual arts.
Carl Peters war ein einflussreicher Publizist und Kolonialimperialist, der für seine rassistischen Ansichten bekannt war. Als Afrikareisender prägte er die koloniale Politik seiner Zeit und hinterließ einen umstrittenen Erbe in der Geschichte des Imperialismus. Sein Leben und Wirken spiegeln die komplexen und oft problematischen Beziehungen zwischen Europa und Afrika im späten 19. und frühen 20. Jahrhundert wider.