Knihobot

Jak rozumět médiím

Hodnocení knihy

4,4(3048)Ohodnotit

Více o knize

Pojem médií chápe McLuhan velmi široce: zahrnuje do něho nejen sdělovací prostředky jako noviny, rozhlas a televizi, ale i písmo, knihtisk, ba i hmotné technické vynálezy jako kolo, zbraně, dopravní spoje, auta atd. – tedy všechny prostředky, jimiž člověk rozšiřuje, díky vynalézavosti ducha, omezené síly a dosah své tělesné existence (třeba elektřina je extenzí nervové soustavy). Základní myšlenkou McLuhanovy teorie je, že tyto vynálezy nejsou jen pasivními prostředky, nýbrž zpětně působí na člověka, a to nejen obsahem, nýbrž i způsobem svého sdělení. Jestliže si člověk tuto sugesci médií neuvědomí, může nad nimi ztratit kontrolu, a pak se z dobrého sluhy stává špatný pán. Touto tezí, za níž jistě stojí stará myšlenka „čarodějova učně“, marně se snažícího zkrotit duchy, které rozpoutal, přesahuje McLuhanova speciální teorie do obecných úvah o dvojsečnosti technického pokroku a civilizace vůbec. K takovým úvahám dává McLuhanova kniha dost podnětů i dnes, čtvrt století po svém vzniku.

Vydání

Skladem máme celkem knihy Jak rozumět médiím (1991).

Nákup knihy

Jak rozumět médiím, Marshall McLuhan, Miloš Calda

Jazyk
Rok vydání
1991,
Stav knihy
Dobrá
Cena
509 Kč

Doručení

  •  

Platební metody

4,4
Velmi dobrá
3048 Hodnocení

Tady nám chybí tvá recenze.