Více o knize
Fiktivní životopis kreslíře a malíře Julia Pinkase řečeného Pascin (1885-1930). V knize Pascin se Joann Sfar rozhodl nahlédnout do života jiného umělce.Je jím Julius Mordechaj Pinkas řečený Pascin, původem bulharský žid, který přijal americké občanství, patřil začátkem 20. století k tzv. Pařížské škole, jež bez důrazu na jednotu stylu sdružovala zahraniční umělce (zejména ze střední a východní Evropy), kteří do Paříže přišli hledat svobodu, slávu a uznání.Sfar nám představuje svůj pohled na tehdejší Paříž, na hony vzdálený obrázům spojovaným s Ernestem Hemingwayem, kavárnou Flore a spol. Ukazuje Paříž bohémů, ale špinavou, drsnou a tepající životem.A tak se před našima očima protínají osudy malířů Pascina, Soutina, Chagalla, Kokoschky s jeho nafukovací pannou, četných modelek a řady dalších barvitých postaviček. O čem že se tito lidé baví? No, samozřejmě o malování a... o sexu. A v čem že jsou neotřele výjimeční, každý po svém? Samozřejmě v malování a... v sexu.Díky Sfarově mistrnné kresbě, šťavnatým a proklatě inteligentním dialogům působí všichni jako živí. Příběh je pro autora rovněž záminkou k zamyšlením na oblíbená témata - ženy, vztah ke kresbě, náboženství (judaismus) - a se stejným potěšením rozvíjí řadu dalších filozofických úvah a otázek opakovaně přítomných v jeho díle, to vše v neopakovatelném podání jeho hrdinů, s humorem a nadhledem.Formální nesvázanost umožňuje Sfarovi svobodně experimentovat s celou řadou grafických technik a jejich rejstřík se proměňuje napříč albem. Autor využívá nejrůznějších technik, kreslí tuší, lavíruje, perem nebo štětcem.Linka mění charakter okénko od okénka, sem tam je strohá, schematická a hrubá, ale povětšinou je velice jemná a ladně lehká. Od schematických črt je jen krok k nesmírně propracovaným obrazům, které svědčí o autorově grafickém mistrovství.V Pascinovi se nepohybujeme na poli prachem zanesené historické rekonstrukce a Sfar se také nerozpakuje nakládat s realitou velice volně, vkládá do děje smyšlené historky a nejrůznější odbočky, čímž vzniká barvité, živé a velice sugestivní vyprávění. Tato autorská licence přitom jen podtrhuje Sfarovo dokonalé zvládnutí námětu.
Nákup knihy
Pascin, Joann Svar
- Jazyk
- Rok vydání
- 2006,
- Stav knihy
- Dobrá
- Cena
- 566 Kč
Doručení
Platební metody
Navrhnout úpravu
- Titul
- Pascin
- Jazyk
- česky
- Autoři
- Joann Svar
- Vydavatel
- Mot komiks
- Vydavatel
- 2006
- ISBN10
- 8086661148
- ISBN13
- 9788086661148
- Kategorie
- Komiks, Životopisy a myšlenky
- Hodnocení
- 4,15 z 5
- Anotace
- Fiktivní životopis kreslíře a malíře Julia Pinkase řečeného Pascin (1885-1930). V knize Pascin se Joann Sfar rozhodl nahlédnout do života jiného umělce.Je jím Julius Mordechaj Pinkas řečený Pascin, původem bulharský žid, který přijal americké občanství, patřil začátkem 20. století k tzv. Pařížské škole, jež bez důrazu na jednotu stylu sdružovala zahraniční umělce (zejména ze střední a východní Evropy), kteří do Paříže přišli hledat svobodu, slávu a uznání.Sfar nám představuje svůj pohled na tehdejší Paříž, na hony vzdálený obrázům spojovaným s Ernestem Hemingwayem, kavárnou Flore a spol. Ukazuje Paříž bohémů, ale špinavou, drsnou a tepající životem.A tak se před našima očima protínají osudy malířů Pascina, Soutina, Chagalla, Kokoschky s jeho nafukovací pannou, četných modelek a řady dalších barvitých postaviček. O čem že se tito lidé baví? No, samozřejmě o malování a... o sexu. A v čem že jsou neotřele výjimeční, každý po svém? Samozřejmě v malování a... v sexu.Díky Sfarově mistrnné kresbě, šťavnatým a proklatě inteligentním dialogům působí všichni jako živí. Příběh je pro autora rovněž záminkou k zamyšlením na oblíbená témata - ženy, vztah ke kresbě, náboženství (judaismus) - a se stejným potěšením rozvíjí řadu dalších filozofických úvah a otázek opakovaně přítomných v jeho díle, to vše v neopakovatelném podání jeho hrdinů, s humorem a nadhledem.Formální nesvázanost umožňuje Sfarovi svobodně experimentovat s celou řadou grafických technik a jejich rejstřík se proměňuje napříč albem. Autor využívá nejrůznějších technik, kreslí tuší, lavíruje, perem nebo štětcem.Linka mění charakter okénko od okénka, sem tam je strohá, schematická a hrubá, ale povětšinou je velice jemná a ladně lehká. Od schematických črt je jen krok k nesmírně propracovaným obrazům, které svědčí o autorově grafickém mistrovství.V Pascinovi se nepohybujeme na poli prachem zanesené historické rekonstrukce a Sfar se také nerozpakuje nakládat s realitou velice volně, vkládá do děje smyšlené historky a nejrůznější odbočky, čímž vzniká barvité, živé a velice sugestivní vyprávění. Tato autorská licence přitom jen podtrhuje Sfarovo dokonalé zvládnutí námětu.