Rozvoj zdravého sebevědomí žáka
Autoři
Parametry
Více o knize
Zdravé sebevědomí coby souhrnný výraz pro schopnost sebehodnocení, sebeocenění, sebedůvěru, sebeuplatnění a sebeúctu je výsledkem interních procesů, které se odehrávají v daném jedinci, často pod vlivem rodičů, učitelů, ostatních dospělých a dané společnosti. Autorka definuje vývojově psychologická hlediska utváření sebevědomí a to - vnitřní (psychické a fyzické dispozice) i vnější (rodina, škola, vrstevníci, média). Navrhuje možnosti rozvoje zdravého sebevědomí: pomocí kooperativního vyučování, asertivity, dramatické výchovy, osobnostní a sociální výchovy i podporou raného čtenářství. Závěrem jsou uvedeny výsledky empirického šetření vlivu školního prostředí na sebevědomí žáka spolu s výzkumem, který z vlivů na utváření prostředí žák pociťuje jako dominantní a který jev ve školním prostředí je pro sebevědomí žáka nejvýznamnější. Publikace koncipovaná jako teoreticko-empirická je určena učitelům.
Nákup knihy
Rozvoj zdravého sebevědomí žáka, Daniela Sedláčková
- Jazyk
- Rok vydání
- 2009
Doručení
Platební metody
2021 2022 2023
Navrhnout úpravu
- Titul
- Rozvoj zdravého sebevědomí žáka
- Jazyk
- česky
- Autoři
- Daniela Sedláčková
- Vydavatel
- Grada
- Rok vydání
- 2009
- ISBN10
- 8024726858
- ISBN13
- 9788024726854
- Kolekce
- Pedagogika
- Kategorie
- Motivace a seberozvoj, Pedagogika
- Hodnocení
- 5 z 5
- Anotace
- Zdravé sebevědomí coby souhrnný výraz pro schopnost sebehodnocení, sebeocenění, sebedůvěru, sebeuplatnění a sebeúctu je výsledkem interních procesů, které se odehrávají v daném jedinci, často pod vlivem rodičů, učitelů, ostatních dospělých a dané společnosti. Autorka definuje vývojově psychologická hlediska utváření sebevědomí a to - vnitřní (psychické a fyzické dispozice) i vnější (rodina, škola, vrstevníci, média). Navrhuje možnosti rozvoje zdravého sebevědomí: pomocí kooperativního vyučování, asertivity, dramatické výchovy, osobnostní a sociální výchovy i podporou raného čtenářství. Závěrem jsou uvedeny výsledky empirického šetření vlivu školního prostředí na sebevědomí žáka spolu s výzkumem, který z vlivů na utváření prostředí žák pociťuje jako dominantní a který jev ve školním prostředí je pro sebevědomí žáka nejvýznamnější. Publikace koncipovaná jako teoreticko-empirická je určena učitelům.