Více o knize
Tištěná média a velkoměstská kultura kolem roku 1900. Česká společnost druhé poloviny 19. a počátku 20. století se nacházela v období prudkých změn, z venkovské společnosti se stávala městskou a z agrární průmyslovou. Spolu s postupnou emancipací nižších vrstev se utvářela i nová podoba zpočátku převážně velkoměstské kultury, která se stala obyčejným lidem průvodcem touto radikální proměnou. Kniha zachycuje za pomoci analýzy pražských populárních periodik vytváření moderní velkoměstské mentality a její specifické pražské podoby. V první části jsou popsány pokusy uspět na českém novinovém a časopiseckém trhu s formáty převzatými ze západních a středoevropských metropolí, více či méně šikovně adaptovanými pro české prostředí. Druhá část knihy je věnována konkrétním charakteristikám, jak bylo samotné velkoměsto a život v něm formován v představách čtenářů a jak se pomalá proměna jejich hodnot a přesvědčení promítala do postoje k ženám a ženské emancipaci.
Nákup knihy
Počátky populární kultury v českých zemích, Jakub Machek
- Vyřazeno z knihovny
- Vpisky / podtrhávání
- Jazyk
- Rok vydání
- 2017,
- Stav knihy
- Poškozená
- Cena
- 220 Kč
Doručení
Platební metody
Navrhnout úpravu
- Titul
- Počátky populární kultury v českých zemích
- Jazyk
- česky
- Autoři
- Jakub Machek
- Vydavatel
- Pistorius & Olšanská
- Vydavatel
- 2017
- Vazba
- pevná
- ISBN10
- 8075790014
- ISBN13
- 9788075790019
- Kategorie
- Dějiny / Historie, Umění / Kultura
- Hodnocení
- 4 z 5
- Anotace
- Tištěná média a velkoměstská kultura kolem roku 1900. Česká společnost druhé poloviny 19. a počátku 20. století se nacházela v období prudkých změn, z venkovské společnosti se stávala městskou a z agrární průmyslovou. Spolu s postupnou emancipací nižších vrstev se utvářela i nová podoba zpočátku převážně velkoměstské kultury, která se stala obyčejným lidem průvodcem touto radikální proměnou. Kniha zachycuje za pomoci analýzy pražských populárních periodik vytváření moderní velkoměstské mentality a její specifické pražské podoby. V první části jsou popsány pokusy uspět na českém novinovém a časopiseckém trhu s formáty převzatými ze západních a středoevropských metropolí, více či méně šikovně adaptovanými pro české prostředí. Druhá část knihy je věnována konkrétním charakteristikám, jak bylo samotné velkoměsto a život v něm formován v představách čtenářů a jak se pomalá proměna jejich hodnot a přesvědčení promítala do postoje k ženám a ženské emancipaci.