Vánoce stíháte! Vyzvedněte v Praze i 23. 12.

Knihobot
1/6

Communication Strategies in Text and Talk

Autoři

Více o knize

Tato kolektivní monografie se zabývá volbou a realizacemi komunikačních strategií v pěti typech mediálního diskurzu v češtině a angličtině. Příspěvky pěti autorů jsou rozděleny do dvou základních částí: „text“ (psaný diskurz – komerční publicistika, lifestyleové časopisy, akademické články) a „talk“ (mluvený diskurz – filmové dialogy, rozhlasové debaty). Pozornost je věnována jak verbálním, tak i neverbálním komunikačním strategiím. Dílčím cílem monografie je na základě kontrastivní analýzy zjistit shody a rozdíly mezi aplikací vymezených strategií v jednotlivých srovnatelných vzorcích českého a anglického diskurzu. Analytický přístup autorů vychází především z Hallidayovy funkční lingvistiky a interpretuje komunikační strategie v souladu se třemi základními metafunkcemi jazykové komunikace, tj. interpersonální, ideační a textovou.

Parametry

ISBN
9788073687137
Nakladatelství
Ostravská univerzita

Kategorie

Vydání

2009, měkká

Nákup knihy

Jakmile ji vyčmucháme, pošleme vám e-mail.