Pražská národní galerie v protektorátu Čechy a Morava
Autoři
Parametry
Kategorie
Více o knize
Publikace dvou historiků umění se věnuje vývoji Národní galerie v době německé okupace v letech 1939-1945. V této době byl ředitelem galerie profesor církevních dějin umění na Teologické fakultě ThDr. Josef Cibulka. Přes obtížnost situace se mu dařilo nalézat rovnováhu mezi českými zájmy a zájmy Úřadu říšského protektora. Navzdory nuceným dvojjazyčným popisům uměleckých děl a odvozu několika vzácných obrazů do Německa (Vyšebrodský oltář, Brueghelova Senoseč atd.) se mu dařilo nakoupit hodnotná středověká díla, založit grafickou sbírku a získat pro galerii soukromou sbírku J. Waldese a R. Morawetze. Galerie využívala prostory zámku na Zbraslavi a Městské knihovny v Praze. Plánovaná stavba nové budovy na Letné byla v roce 1939 zastavena. Zásluhou J. Cibulky si galerie v těžké době zachovala kontinuitu a po válce se umělecká díla z Německa do galerie vrátila.
Nákup knihy
Pražská národní galerie v protektorátu Čechy a Morava, Alena Janatková, Vít Vlnas
- Jazyk
- Rok vydání
- 2013
- Stav knihy
- Jako nová
- Cena
- 76 Kč
Doručení
Platební metody
2021 2022 2023
Navrhnout úpravu
- Titul
- Pražská národní galerie v protektorátu Čechy a Morava
- Jazyk
- česky
- Autoři
- Alena Janatková, Vít Vlnas
- Vydavatel
- Národní galerie
- Rok vydání
- 2013
- ISBN10
- 8070355409
- ISBN13
- 9788070355404
- Kategorie
- Česká / Slovenská historie
- Anotace
- Publikace dvou historiků umění se věnuje vývoji Národní galerie v době německé okupace v letech 1939-1945. V této době byl ředitelem galerie profesor církevních dějin umění na Teologické fakultě ThDr. Josef Cibulka. Přes obtížnost situace se mu dařilo nalézat rovnováhu mezi českými zájmy a zájmy Úřadu říšského protektora. Navzdory nuceným dvojjazyčným popisům uměleckých děl a odvozu několika vzácných obrazů do Německa (Vyšebrodský oltář, Brueghelova Senoseč atd.) se mu dařilo nakoupit hodnotná středověká díla, založit grafickou sbírku a získat pro galerii soukromou sbírku J. Waldese a R. Morawetze. Galerie využívala prostory zámku na Zbraslavi a Městské knihovny v Praze. Plánovaná stavba nové budovy na Letné byla v roce 1939 zastavena. Zásluhou J. Cibulky si galerie v těžké době zachovala kontinuitu a po válce se umělecká díla z Německa do galerie vrátila.