Diktátor času: (De)kontextualizace fenoménu Laterny magiky
Autoři
Parametry
Kategorie
Více o knize
Kniha, věnovaná působení Laterny magiky zejména v období let 1958–1992, nepředkládá kompletní dějiny jednoho divadla, ale ukazuje ji jako komplexní fenomén poznamenaný mnoha dobovými, kulturními, uměleckými, personálními, ideovými, politickými, technickými či technologickými proměnami, jež se různě a s odlišnou intenzitou projevovaly v jejích inscenacích. Jeho povaha je určována především mnoha ambivalencemi: Laterna magika je jak fragmentární, tak celistvá, rozptylující i imersivní, minulá i současná, reprodukovaná i živá, tradiční i progresivní, ideologická i k ideologii kritická, lidová i elitní, decentní i voyeurská. S každou inscenací a hlavně s každou novou fasetou, se otevírají další a další protimluvy, komplikace a paradoxy, které ukazují, že právě skrze Laternu magiku má smysl se dívat na kulturu socialistického i postsocialistického Československa posledních šedesáti let.
Nákup knihy
Diktátor času: (De)kontextualizace fenoménu Laterny magiky, Kateřina Svatoňová, Lucie Česálková
- Jazyk
- Rok vydání
- 2019
- Stav knihy
- Jako nová
- Cena
- 729 Kč
Doručení
Platební metody
2021 2022 2023
Navrhnout úpravu
- Titul
- Diktátor času: (De)kontextualizace fenoménu Laterny magiky
- Jazyk
- česky
- Autoři
- Kateřina Svatoňová, Lucie Česálková
- Vydavatel
- Národní filmový archiv
- Rok vydání
- 2019
- Vazba
- pevná
- ISBN10
- 8070041927
- ISBN13
- 9788070041925
- Kategorie
- Umění / Kultura
- Hodnocení
- 4 z 5
- Anotace
- Kniha, věnovaná působení Laterny magiky zejména v období let 1958–1992, nepředkládá kompletní dějiny jednoho divadla, ale ukazuje ji jako komplexní fenomén poznamenaný mnoha dobovými, kulturními, uměleckými, personálními, ideovými, politickými, technickými či technologickými proměnami, jež se různě a s odlišnou intenzitou projevovaly v jejích inscenacích. Jeho povaha je určována především mnoha ambivalencemi: Laterna magika je jak fragmentární, tak celistvá, rozptylující i imersivní, minulá i současná, reprodukovaná i živá, tradiční i progresivní, ideologická i k ideologii kritická, lidová i elitní, decentní i voyeurská. S každou inscenací a hlavně s každou novou fasetou, se otevírají další a další protimluvy, komplikace a paradoxy, které ukazují, že právě skrze Laternu magiku má smysl se dívat na kulturu socialistického i postsocialistického Československa posledních šedesáti let.