Marketing a management cestovního ruchu - na národní a regionální úrovni
Autoři
Parametry
Kategorie
Více o knize
Publikace Marketing a management cestovního ruchu na národní a regionální úrovni se věnuje velmi aktuálním tématům a je logicky rozdělena do čtyř základních částí. První část Kvalita ve službách cestovního ruchu komplexním způsobem mapuje důležitost kvality v cestovním ruchu, a to nejen na národní a regionální úrovni, ale i na úrovni mezinárodní. Vhodně je tato část publikace doplněna i o problematiku lázeňského cestovního ruchu, který je velmi významnou součástí cestovního ruchu České republiky. Druhá část Marketing a management v cestovním ruchu, měření vlivů cestovního ruchu v destinaci obsahuje kromě teoretického zázemí i šetření provedené v období ledna 2014, které bylo zaměřeno nejen na charakteristiky z hlediska cestovního ruchu, ale také na využívání a hodnocení marketingové komunikace právě v souvislosti s cestováním. Právní problematika ve vztahu k cestovnímu ruchu je logicky součástí třetí části publikace Cestovní ruch jako průřezové odvětví. Přestože jsou legislativní podmínky komplikovaným problémem a v současné době procházejí řadou změn, autoři se s tím velmi dobře vypořádali. Stejně tak je tato část publikace vhodně doplněna o problematiku bezpečnostní situace a zdůraznění zmírnění chudoby, která je důležitou otázkou pro mnoho rozvojových zemí v rámci subsaharské Afriky. Velmi pozitivně hodnotím čtvrtou část publikace, která obsahuje výstupy studentské grantové soutěže. Řešitelé projektu se adekvátním způsobem zhostili cílů, které si vytyčily, jedná se zejména o analýzu poptávky a nabídky turistického regionu Střední Čechy a zhodnocení destinačního managementu v regionu. Kladně hodnotím provedená dotazníková šetření ve vztahu k poptávce, jejichž účelem bylo zmapovat návštěvnost v turistických oblastech Střední Čechy západ, Střední Čechy jih a Střední Čechy severovýchod Polabí, zaměřit se na skladbu návštěvníků, způsob trávení volného času, spokojenost návštěvníků s nabídkou cestovního ruchu, kvalitou poskytovaných služeb a zájem region v budoucnu opět navštívit. Dotazníková šetření ve vztahu k řízení cestovního ruchu v turistickém regionu byla zaměřena mj. na zjištění názorů na vznik a fungování turistické organizace v regionu. Publikaci tak lze jednoznačně doporučit nejen studentům oboru cestovní ruch, pro které představuje dobrý základ pro další specializaci, ale i veřejnosti, která si může prostřednictvím tohoto textu ověřit své znalosti z oblasti marketingu a managementu cestovního ruchu a rozšířit si je, případně může o tomto tématu získat klíčové informace. Práci lze označit jako unikátní materiál pro čtenářskou veřejnost i odborníky v cestovním ruchu, a to jak vzhledem k rozsahu, tak i k hloubce provedené analýzy a hodnocení.
Nákup knihy
Marketing a management cestovního ruchu - na národní a regionální úrovni, Lucie Paulovčáková
- Jazyk
- Rok vydání
- 2015
- Stav knihy
- Dobrá
- Cena
- 307 Kč
Doručení
Platební metody
2021 2022 2023
Navrhnout úpravu
- Titul
- Marketing a management cestovního ruchu - na národní a regionální úrovni
- Jazyk
- česky
- Autoři
- Lucie Paulovčáková
- Vydavatel
- UJAK Praha
- Rok vydání
- 2015
- Vazba
- měkká
- ISBN10
- 8074521095
- ISBN13
- 9788074521096
- Kategorie
- Společenské vědy, Podnikání a ekonomie
- Anotace
- Publikace Marketing a management cestovního ruchu na národní a regionální úrovni se věnuje velmi aktuálním tématům a je logicky rozdělena do čtyř základních částí. První část Kvalita ve službách cestovního ruchu komplexním způsobem mapuje důležitost kvality v cestovním ruchu, a to nejen na národní a regionální úrovni, ale i na úrovni mezinárodní. Vhodně je tato část publikace doplněna i o problematiku lázeňského cestovního ruchu, který je velmi významnou součástí cestovního ruchu České republiky. Druhá část Marketing a management v cestovním ruchu, měření vlivů cestovního ruchu v destinaci obsahuje kromě teoretického zázemí i šetření provedené v období ledna 2014, které bylo zaměřeno nejen na charakteristiky z hlediska cestovního ruchu, ale také na využívání a hodnocení marketingové komunikace právě v souvislosti s cestováním. Právní problematika ve vztahu k cestovnímu ruchu je logicky součástí třetí části publikace Cestovní ruch jako průřezové odvětví. Přestože jsou legislativní podmínky komplikovaným problémem a v současné době procházejí řadou změn, autoři se s tím velmi dobře vypořádali. Stejně tak je tato část publikace vhodně doplněna o problematiku bezpečnostní situace a zdůraznění zmírnění chudoby, která je důležitou otázkou pro mnoho rozvojových zemí v rámci subsaharské Afriky. Velmi pozitivně hodnotím čtvrtou část publikace, která obsahuje výstupy studentské grantové soutěže. Řešitelé projektu se adekvátním způsobem zhostili cílů, které si vytyčily, jedná se zejména o analýzu poptávky a nabídky turistického regionu Střední Čechy a zhodnocení destinačního managementu v regionu. Kladně hodnotím provedená dotazníková šetření ve vztahu k poptávce, jejichž účelem bylo zmapovat návštěvnost v turistických oblastech Střední Čechy západ, Střední Čechy jih a Střední Čechy severovýchod Polabí, zaměřit se na skladbu návštěvníků, způsob trávení volného času, spokojenost návštěvníků s nabídkou cestovního ruchu, kvalitou poskytovaných služeb a zájem region v budoucnu opět navštívit. Dotazníková šetření ve vztahu k řízení cestovního ruchu v turistickém regionu byla zaměřena mj. na zjištění názorů na vznik a fungování turistické organizace v regionu. Publikaci tak lze jednoznačně doporučit nejen studentům oboru cestovní ruch, pro které představuje dobrý základ pro další specializaci, ale i veřejnosti, která si může prostřednictvím tohoto textu ověřit své znalosti z oblasti marketingu a managementu cestovního ruchu a rozšířit si je, případně může o tomto tématu získat klíčové informace. Práci lze označit jako unikátní materiál pro čtenářskou veřejnost i odborníky v cestovním ruchu, a to jak vzhledem k rozsahu, tak i k hloubce provedené analýzy a hodnocení.