Parametry
Kategorie
Více o knize
Vztah nástěnné a deskové malby Jižních Tyrol k malbě krásnoslohé, zvláště bohemikální, je téma v literatuře mnohokrát zmiňované, dosud však nepodrobené pečlivé analýze. Ne zcela vyjasněný zůstává i původ krásnoslohých motivů ve sledované oblasti. Kromě Prahy a odtud odcházejících umělců mohla iniciační úlohu sehrát i jiná středoevropská centra, zejména Salzburg, Vídeň či jižní Německo. Kniha je členěna do šesti hlavních kapitol. Po nastínění tématu se čtenář ve stručnosti seznamuje s politickými dějinami oblasti a jejich vztahem k zemím Koruny české. Další tři kapitoly jsou věnovány nástěnné malbě, rozdělené podle místních škol a dílen. První z nich představuje dílo mistra Václava, v pramenech označovaného mimo jiné jako „Watzlab Kunstl von Behm“, jenž s jistotou prošel školením v Čechách. Další kapitola je věnována tzv. bolzanské škole. Třetí část se zabývá nástěnnými malbami spojovanými s malíři z Brunecku (tzv. brixenská škola). Poslední kapitola je věnována deskovým obrazům relevantních pro dané téma.
Nákup knihy
Krásný sloh a Jižní Tyroly, Romana Meluzínová
- Jazyk
- Rok vydání
- 2017
- product-detail.submit-box.info.binding
- (pevná s přebalem)
Doručení
Platební metody
Navrhnout úpravu
- Titul
- Krásný sloh a Jižní Tyroly
- Jazyk
- česky
- Autoři
- Romana Meluzínová
- Rok vydání
- 2017
- Vazba
- pevná s přebalem
- ISBN10
- 8074225739
- ISBN13
- 9788074225734
- Kategorie
- Výtvarné umění
- Anotace
- Vztah nástěnné a deskové malby Jižních Tyrol k malbě krásnoslohé, zvláště bohemikální, je téma v literatuře mnohokrát zmiňované, dosud však nepodrobené pečlivé analýze. Ne zcela vyjasněný zůstává i původ krásnoslohých motivů ve sledované oblasti. Kromě Prahy a odtud odcházejících umělců mohla iniciační úlohu sehrát i jiná středoevropská centra, zejména Salzburg, Vídeň či jižní Německo. Kniha je členěna do šesti hlavních kapitol. Po nastínění tématu se čtenář ve stručnosti seznamuje s politickými dějinami oblasti a jejich vztahem k zemím Koruny české. Další tři kapitoly jsou věnovány nástěnné malbě, rozdělené podle místních škol a dílen. První z nich představuje dílo mistra Václava, v pramenech označovaného mimo jiné jako „Watzlab Kunstl von Behm“, jenž s jistotou prošel školením v Čechách. Další kapitola je věnována tzv. bolzanské škole. Třetí část se zabývá nástěnnými malbami spojovanými s malíři z Brunecku (tzv. brixenská škola). Poslední kapitola je věnována deskovým obrazům relevantních pro dané téma.