Knihobot

Oranžový balonkový pejsek

Autoři

Více o knize

Ekonom a sběratel současného umění, Don Thompson, znovu poodhaluje vzrušující svět obchodování s uměleckými díly. Nahlíží na něj skrze principy behaviorální ekonomie, poukazuje na častou iracionalitu lidského rozhodování, jež vede k prodeji či koupi uměleckého artefaktu. Autor své čtenáře provádí věhlasnými aukčními síněmi, galeriemi a muzei, a svůj zasvěcený výklad prokládá mnohdy téměř neuvěřitelnými historkami pracovníků těchto institucí. Co a proč se děje v paralelním vesmíru, jímž je nejvyšší cenová úroveň trhu se současným uměním? „Ceny za současná umělecká díla nejvyšší úrovně stoupají nejen v důsledku vlastních uměleckých kvalit, ale také v souvislosti s poptávkou ze strany superbohatých sběratelů, státních fondů a agentů, s transakcemi nepodléhajícími zdanění a prestižními uměleckými veletrhy. Mnozí aktéři z uměleckého světa dnes přijímají premisu, že na současném umění je nejzajímavější jeho finanční hodnota. Nejvyšší cenová úroveň trhu se současným uměním – obchodníci, agenti a aukční domy – je mnohem složitější a sofistikovanější, než se obecně soudí. Poté, co vyšly dvě předchozí knihy o trhu s uměním Jak prodat vycpaného žraloka za 12 milionů dolarů a Supermodelka a krabice Brillo, mě lidé často žádali, abych jim vysvětlil, co a proč se na tomto trhu děje. Jistý vhled do této problematiky poskytuje behaviorální ekonomie, na niž se v této knize opakovaně odvolávám. Některé postřehy odrážejí iracionalitu lidského chování a rozhodování. Jiné se týkají snahy ovlivnit jednání sběratelů při koupi uměleckých děl. Tato kniha dává nahlédnout do světa obchodníků s uměním a aukčních domů a vypráví historky někdejších vedoucích pracovníků z New Yorku, Londýna, Lucemburku a Pekingu odpovědných za nákup a prodej uměleckých děl.”

Parametry

ISBN
9788074736889
Nakladatelství
Kniha Zlín

Kategorie

Vydání

2018, měkká

Stav

Nákup knihy

Dostupnost
Skladem
Cena
156 Kč

Doručení

 

Platební metody

202120222023

Skladem máme celkem knihy Oranžový balonkový pejsek (2018).