Ušlechtilý, dobrý, krásný : římskokatolická církev a kinematografie v českých zemích 1918-1948
Autoři
Parametry
Kategorie
Více o knize
Římskokatolická církev a její vztah ke kinematografii v českých zemích mezi lety 1918 a 1948. Ušlechtilý, dobrý, krásný – takové nároky kladla katolická církev na film a pro úspěch takového filmu se zavázala pracovat. Stejnojmenná kniha Petra Hasana se zabývá debatou, která se o kinematografii vedla v českém katolickém prostředí v první polovině 20. století. Detailněji se věnuje natáčení velkofilmu Svatý Václav, organizaci domácí katolické filmové cenzury či budování sítě orelských kin. Zároveň hledá odpovědi na otázky obecnějšího rázu: Jaké kulturní strategie katolická církev ve 20. století používala? Jakou roli hrála kinematografie při procesu vyrovnávání se katolické církve s moderním světem? A jaká jsou katolická specifika vztahu mezi uměním a vírou?
Nákup knihy
Ušlechtilý, dobrý, krásný : římskokatolická církev a kinematografie v českých zemích 1918-1948, Petr Hasan
- Jazyk
- Rok vydání
- 2021
Doručení
Platební metody
2021 2022 2023
Navrhnout úpravu
- Titul
- Ušlechtilý, dobrý, krásný : římskokatolická církev a kinematografie v českých zemích 1918-1948
- Jazyk
- česky
- Autoři
- Petr Hasan
- Vydavatel
- Národní filmový archiv
- Rok vydání
- 2021
- Vazba
- pevná
- ISBN10
- 807004196x
- ISBN13
- 9788070041963
- Kategorie
- Film, Esoterika a náboženství
- Anotace
- Římskokatolická církev a její vztah ke kinematografii v českých zemích mezi lety 1918 a 1948. Ušlechtilý, dobrý, krásný – takové nároky kladla katolická církev na film a pro úspěch takového filmu se zavázala pracovat. Stejnojmenná kniha Petra Hasana se zabývá debatou, která se o kinematografii vedla v českém katolickém prostředí v první polovině 20. století. Detailněji se věnuje natáčení velkofilmu Svatý Václav, organizaci domácí katolické filmové cenzury či budování sítě orelských kin. Zároveň hledá odpovědi na otázky obecnějšího rázu: Jaké kulturní strategie katolická církev ve 20. století používala? Jakou roli hrála kinematografie při procesu vyrovnávání se katolické církve s moderním světem? A jaká jsou katolická specifika vztahu mezi uměním a vírou?