Parametry
- Počet stran
- 260 stránek
- Čas čtení
- 10 hodin
Více o knize
Činy, osudy a dobrodružství Wilhelma Bauera, vynálezce podmořského člunu. Kdo by neznal – aspoň z vyprávění – napínavou verneovku „Dvacet tisíc mil pod mořem“. Než se mohl zrodit Verneův ponorkový hrdina Nemo, musilo zápasit kolik Nemů známých i neznámých o vtělení své myšlenky ponorky. Jeden z nich, prostý desátník od bavorského dělostřelectva, Wilhelm Bauer, zápasil s nepochopením lidí i s technickou nemohoucností doby téměř do posledního dechu. První ponorka se mu potopila roku 1851 v kielském přístavu, příští rok předvádí novou v Terstu a poté v Anglii, roku 1856 koná zkušební jízdu v Kronstadtu, při 134, ponoření klesne ponorka ke dnu, poté vystaví Bauer model podmořského křižáku pro 74 mužů a 24 děl ……. Do této střízlivé, technicky šedivé osnovy vetkal mistr pera různobarevný útek skutečného života a vytvořil perský koberec – román o hrdinovi, který se potýká s nechápavostí i řevnivostí lidí, se nemohoucností techniky i se zlobou osudu, ale neumdlévá, dokud mu stačí dech. Tento zápas ideálu a idealismu s hmotou a společností je vylíčen v rámci věrně slohovém tak psychologicky, že sotva bude i náročného čtenáře, který nepřečte jedním dechem H.A. Thisseho „Železný tuleň“.
Nákup knihy
Železný tuleň, Hans Arthur Thies
- Jazyk
- Rok vydání
- 1942
Doručení
Platební metody
Navrhnout úpravu
- Titul
- Železný tuleň
- Jazyk
- česky
- Autoři
- Hans Arthur Thies
- Vydavatel
- Orbis
- Vydavatel
- 1942
- Vazba
- měkká
- Počet stran
- 260
- ISBN10
- 2015881794
- ISBN13
- 9782015881799
- Kategorie
- Historická próza, Životopisy a myšlenky, Světová próza
- Anotace
- Činy, osudy a dobrodružství Wilhelma Bauera, vynálezce podmořského člunu. Kdo by neznal – aspoň z vyprávění – napínavou verneovku „Dvacet tisíc mil pod mořem“. Než se mohl zrodit Verneův ponorkový hrdina Nemo, musilo zápasit kolik Nemů známých i neznámých o vtělení své myšlenky ponorky. Jeden z nich, prostý desátník od bavorského dělostřelectva, Wilhelm Bauer, zápasil s nepochopením lidí i s technickou nemohoucností doby téměř do posledního dechu. První ponorka se mu potopila roku 1851 v kielském přístavu, příští rok předvádí novou v Terstu a poté v Anglii, roku 1856 koná zkušební jízdu v Kronstadtu, při 134, ponoření klesne ponorka ke dnu, poté vystaví Bauer model podmořského křižáku pro 74 mužů a 24 děl ……. Do této střízlivé, technicky šedivé osnovy vetkal mistr pera různobarevný útek skutečného života a vytvořil perský koberec – román o hrdinovi, který se potýká s nechápavostí i řevnivostí lidí, se nemohoucností techniky i se zlobou osudu, ale neumdlévá, dokud mu stačí dech. Tento zápas ideálu a idealismu s hmotou a společností je vylíčen v rámci věrně slohovém tak psychologicky, že sotva bude i náročného čtenáře, který nepřečte jedním dechem H.A. Thisseho „Železný tuleň“.