Česká nádraží Série
Tato série se noří do srdce české železniční historie a architektury. Každý díl představuje jedinečné stavby, jejich příběhy a význam pro regionální rozvoj. Nabízí fascinující pohled na proměny dopravy a společnosti skrze optiku nádražních budov. Je to pocta industriálnímu dědictví a lidským osudům spojeným s cestováním.






Doporučené pořadí čtení
- 1
- 2
Česká nádraží II. díl - Architektura a stavební vývoj
- 306 stránek
- 11 hodin čtení
Druhý díl plánované šestidílné edice Je zaměřen na architekturu a vývoj výpravních budov Severní státní dráhy, Brněnsko-rosické dráhy a Buštěhradské dráhy. Stručné historie jednotlivých drah vždy uvozují odbornou část s fotografiemi. Texty doplňuje jmený rejstřík, slovník odborných výrazů, použité zkratky a rejstřík stanic.
- 3
Česká nádraží III. díl / část 1
- 170 stránek
- 6 hodin čtení
V této části jsou zpracovány informace o vypravních budovách Ústecko-teplické dráhy, Jihoseveroněmecké spojovací dráhy a Žitavsko-liberecké dráhy.
- 4
Česká nádraží III / část 2
- 194 stránek
- 7 hodin čtení
Svazek obsahuje výpravní budovy tratí na severu Čech - České západní dráhy, Turnovsko-kralupské dráhy, Bavorské východní dráhy, Dráhy Hof-Cheb, Saské státní dráhy a České severní dráhy.
- 5
Nový svazek edice Česká nádraží je zaměřen na Dráhu císaře Františka Josefa ( Praha - České Velenice, (Vídeň) - České Velenice - Cheb a České Budějovice - Veselí nad Lužnicí, Pražskou spojovací dráhu) a na slezskou část Košicko-bohumínské dráhy. Autor i nakladatel nezměnili grafickou úpravu ani styl řazení knihy, ale obrazovou část rozšířili o zajímavé výkresy a fotografie detailů interiérů i vnějších částí vybraných staveb. Na předsádkách je umístěna Hölzelova mapa železnic v Čechách, na Moravě a ve Slezsku.Bohatý obrazový materiál doplňuje jmenný rejstříky, prameny a literatura, použité zkratky a rejstřík stanic.
- 6
Česká nádraží IV. díl, druhá část
- 281 stránek
- 10 hodin čtení
Druhá kniha IV. dílu o českých nádražích zahrnuje řadu historických i současných fotografií, doplněných výkresovou dokumentací. Kniha je věnována především výpravním budovám Rakouské severozápadní dráhy, tedy výpravním budovám ležícím na tratích Šatov – Mladá Boleslav, Velký Osek – Poříčí u Trutnova, Havlíčkův Brod – Pardubice, Nymburk – Praha, Lysá nad Labem – Děčín, Chlumec nad Cidlinou – Lichkov a Letohrad – Ústí nad Orlicí. Seznámíme se zde například s reprezentativními výpravními budovami této společnosti v Praze Těšnově nebo v Děčíně východ. Druhou společností, jejichž výpravní budovy kniha představuje je ostravsko-frýdlantská dráha.
- 7
Česká nádraží - V. díl, první část
- 236 stránek
- 9 hodin čtení
První kniha V. dílu o českých nádražích zahrnuje popis architektury a stavebního vývoje výpravních budov dalších železničních společností, které budovaly své tratě na území dnešní České republiky. Text je doplněn řadou historických i současných fotografií a unikátní výkresovou dokumentací. Kniha je věnována výpravním budovám Rakousko-uherské společnosti státní dráhy, která byla známa pod zkratkou StEG. Popsány jsou výpravní budovy tzv. doplňovací sítě a řady místních drah, které tato společnost postavila. Dále následují kapitoly o výpravních budovách Dráhy císařovny Alžběty, Zábřežsko-sobotínské dráhy, Duchcovsko-podmokelské dráhy a železnice Plzeň – Březno (Chomutov).