Maria Valtorta byla italská autorka a mystička, která v sobě spojovala literární talent s hlubokou duchovností. Po úrazu, který ji připoutal na lůžko, začala přijímat údajná Ježíšova vnuknutí a diktáty. Tyto spirituální texty, které zaznamenala na více než 15 000 ručně psaných stran, se staly základem jejího kontroverzního díla. Její práce zkoumá život Ježíše Krista v rozšířené podobě evangelií a nabízí jedinečný pohled na víru a zbožnost.
Výběr z desetisvazkového díla italské mystičky Marie Valtorty (1897–1961) „Evangelium, jak mi bylo zjeveno“. Z tohoto rozsáhlého textu vyprávěcího žánru jsou vyňaty a spojeny odstavce z kapitol nebo celé kapitoly, které se vztahují na biblickou postavu Marie z Magdaly. Tvůrkyní výběru je Marisa Tiraboschi.
Mária Valtorta v desiatom diele približuje kruté umučenie nášho Pána Ježiša Krista, ktorý vzal na seba hriechy celého sveta, aby nás vykúpil, spolu s duchovným umučením Panny Márie. A následne jeho Vzkriesenie.
Mária Valtorta v siedmom diele opisuje tretí rok Pánovho života. Začína dlhším pobytom v Nazarete pri svojej matke a opisuje uzdravenie mladej učeníčky. Evanjelizácia sa stáva čoraz zložitejšia. Farizeji by chceli vlákať Pána do pasce a pri tajnom stretnutí mu predložia plán, ako ho spraviť kráľom Izraela. On to rázne odmieta a od toho momentu ho prenasledujú po mestách a snažia sa, aby našli príležitosť, pri ktorej by porušil zákon a mohli ho obviniť. V príhodný čas mu predvedú cudzoložnicu a žiadajú, aby ju odsúdil a dal ju kameňovať. Napriek ťažkostiam Pán dlhé dni putuje a chce navštíviť čo najviac miest, kde má učeníkov, a pritom zázračne uzdravuje mnohých ľudí na tele a na duši.
Mária Valtorta v ôsmom diele opisuje úplný záver tretieho roku evanjelizácie. Pán sa dáva v chráme spoznať, že je Boží Syn. Nastáva veľká dišputa, po ktorej musí utiecť z Jeruzalema. Začína ťažké obdobie, keď sa skrýva v domoch svojich najvernejších učeníkov. Lazár je chorý na smrť, avšak Marta a Mária prosia o jeho uzdravenie. Pán ich žiada, aby verili až za hranice možného. Na sviatok Posvätenia chrámu sa Židia v návale hnevu pokúsia Pána ukameňovať. V Betánii sa schádzajú mnohí členovia veľrady a posmievajú sa Lazárovým sestrám, že sa u nich žiaden zázrak nestane. Lazár zomiera a je pochovaný. Pán ho však na štvrtý deň vzkriesi a tento najväčší zázrak mnohých rozdelí. Na tých, čo ho milujú a veria v neho, a tých, čo ho nenávidia a želajú si jeho smrť.
Mária Valtorta vo štvrtom diele pokračuje v nádherných videniach života a okolností, ktoré sprevádzajú druhý rok Pánovho verejného účinkovania. Pri podobenstve o stratenej ovci tajne obráti srdce Márie z Magdaly, v predobraze Eucharistie Pán s láskou rozmnožuje chlieb a ryby, aby nasýtil zástup. Na inom mieste kráča po mori a topiacemu sa Petrovi odhaľuje jeho telesnosť zmýšľania a spoliehanie sa na seba. V závere knihy čítame o skutkoch telesného a duchovného milosrdenstva.
"Milovať Boha pre neho samého a milovať ho v blížnych je dokonalosť. Milujeme ho tým, že dávame chlieb tomu, kto je hladný, uvedomujúc si, koľkokrát Boh nakŕmil človeka zázračnými činmi."
Mária Valtorta nám v treťom diele približuje druhý rok Ježišovho verejného účinkovania. Pán si vyvolil dvanástich apoštolov. Im aj nám približuje blahoslavenstvá i mnohé podobenstvá. Počas prvej spoločnej Veľkej noci Pán apoštolov naučil modliť sa modlitbu Otče náš. Kniha opisuju ďalšie stretnutia s Ježišom a známe i neznáme príbehy.
Mária Valtorta v piatom diele končí dlhú etapu rozprávania o druhom roku Ježišovho verejného účinkovania. V treťom roku nastupuje Pán Ježiš vo svetle svojej Spravodlivosti. Tá vznešená Spravodlivosť, o ktorej dnes ľudia už takmer nič nevedia, lebo ich uspal Satan na pohodlnosti, lenivosti a mnohých mravných nerestiach. Dozvedáme sa, prečo Judáš stratil moc konať zázraky a ako – veľmi Pán trpel pre jeho pyšnú dušu. Dej rozprávania nás zavedie do takmer neznámych príbehov učeníkov a malých detí, ktorí denne sprevádzali Pána a apoštolov pri ich evanjelizácii.
V díle Marie Valtorty nám plasticky vyvstává život Panny Marie ve své skutečné monumentální prostotě, ale
i hluboké produchovnělosti. Souběžně nás Ježíšovy a Mariiny komentáře seznamují s úžasným teologickým
významem všeho, co Maria v tomto pozemském životě prožívala, rozvíjejí před námi úžasnou mariánskou teologii
a poučují nás o pravém významu Marie pro lidstvo a jeho spásu.
Původně jsem z desetisvazkové Poémy vybral pro české čtenáře epizody ze života Panny Marie, které jsem vydal v listopadu 1994. Po vydání se ukázalo, že je třeba sestavit obdobný výbor z veřejného života Pána Ježíše, aby se oba výbory vzájemně doplňovaly a žádná epizoda se neopakovala. Život Panny Marie jsem pojal jako ucelený soubor zahrnující celý její život až po Nanebevzetí, zatímco Život Pána Ježíše je složen pouze z vybraných událostí během tří let jeho veřejného působení. Tento výbor dodržuje chronologický sled událostí, přičemž první rok je souvislejší díky jednomu svazku Poémy. Druhý a třetí rok byly složitější, protože jsem vybíral z osmi svazků. Při výběru jsem se řídil závažností událostí, a proto čtenář nalezne většinu známých evangelijních epizod, zatímco příběhy vyžadující rozsáhlejší komentáře chybí. Některé děje jsou uvedeny s vysvětlujícím komentářem, odlišeným drobnějším písmem, a kratší komentáře jsou uvedeny v závorkách. Překládal jsem co nejdoslovněji, texty jsou však většinou kráceny a zestručňovány. Poéma o Bohu Člověku nenahrazuje Evangelia, jejichž význam je jedinečný. Cílem je přiblížit skutečný pozemský život Pána Ježíše Krista a jeho Neposkvrněné Matky, abychom je lépe poznali a více se je naučili milovat.