Knihobot

Karel Berka

    Karel Berka
    Logika pro novináře
    Filozofický slovník O-Z
    Stručné dějiny logiky
    Teorie spravedlnosti
    Co víte o moderní logice
    Filozofie pro každého
    • Filozofie pro každého

      • 407 stránek
      • 15 hodin čtení
      4,5(40)Ohodnotit

      Tuto knihu autoři původně zamýšleli pro lidi bez jakéhokoliv filozofického vzdělání nebo zázemí. Posloužila však od počátku jako učební text na mnoha univerzitách po celém světě, protože podle názoru studentů i vyučujících je tato práce tím nejlepším a nejjednodušším úvodem do filozofie. O tom svědčí i přes milion prodaných výtisků. Toto nové, přepracované a aktualizované třetí vydání obsahuje rozsáhlé změny a pojednává i o nových formách.... celý text

      Filozofie pro každého
    • Populárně vědecká práce, která představuje úvod do moderní formální logiky, se omezuje pouze na základní oblasti logiky, její pojmy, pravidla a zákony. Uvádí krátký historický nástin logiky, zabývá se výrokovou a predikátovou logikou, odvozováním, axiomatizací, základy teorie množin,přirozenou dedukcí a aplikací logiky v teorii rozhodování, v metodologii empirických věd a v teorii automatů.

      Co víte o moderní logice
    • Teorie spravedlnosti

      • 361 stránek
      • 13 hodin čtení
      4,0(11959)Ohodnotit

      Pojednání o teorii spravedlnosti, které by představovalo alternativu dosud převládající filozofické tradici.

      Teorie spravedlnosti
    • Aristotelova koncepce vědy si uchovala platnost až do pol. 19. stol., kdy ji upřesnily objevy a poučky neeuklidovské geometrie, teorie množin a moderní formální logiky. První kniha Druhých analytik vytvářela metodologii deduktivní výstavby každé vědy, druhá definici a učení o čtyřech příčinách. Neomezily se tedy na aplikaci sylogistiky v oblasti vědy. Charakterizují vědu, důkazové řetězce, předpoklady vědeckého důkazu a obecné i specifické axiómy.

      Aristoteles: První analytiky; Druhé analytiky
    • Cílem vyučování logice je pěstovat především návyk kontrolovat správnost úsudků (podvědomě si klást otázku: "Je to správný úsudek? Vyplývá závěr z předpokladů?") a dále návyk objasňovat si význam výrazů (podvědomě se ptát: "Má tento výraz přesný význam? Co - přesně vzato -znamená?") /začátek předmluvy/

      Logika