Knihobot

Olga Walló

    10. září 1948
    Olga Walló
    Kráčel po nestejně napjatých lanech
    Barma. Pohled profesionálního průvodce
    Od podpatku ke špičce
    Říční polobozi
    Bez adresy
    Sekundární zisky: Neutíkejte před rakovinou prsu
    • Známá dabingová režisérka a překladatelka napsala tuto knihu na základě vlastní nedávné zkušenosti. Olga Walló má velkou vnitřní sílu a odhodlání s nemocí bojovat. Ukazuje cestu i jiným ženám s tímto onemocněním. Optimismus, činorodost a vůle překonat obtíže jsou i samy o sobě lékem - ženy takto naladěné nemoc a léčbu nejen lépe snášejí, ale velmi často s rakovinou i úspěšně bojují. Tato kniha může být zdrojem poučení i pro ženy zdravé, které často váhají, zda mají chodit na preventivní prohlídky a zúčastňovat se pravidelně mamografického screeningu. Rakovina prsu, kdysi obtížně léčitelná, přestává být díky pokrokům v diagnostice a léčbě pro většinu žen smrtelným onemocněním.

      Sekundární zisky: Neutíkejte před rakovinou prsu
    • Bez adresy

      Neskutečně skutečné příběhy

      4,5(31)Ohodnotit

      Povídky české německy píšící autorky jsou charakteristické výraznou autobiografickou inspirací a v obecné rovině mapují život člověka ve 20. století

      Bez adresy
    • Říční polobozi

      • 178 stránek
      • 7 hodin čtení
      4,6(7)Ohodnotit

      Šestnáct povídek dvanácti různých autorů na výhradně vodácká témata, které zvítězily ve třetím ročníku (2014–2015) literární soutěže Kenyho VOLEJ. Obsahuje pestrý výběr toho nejlepšího, co naše současná vodácká literární tvorba nabízí, a k tomu navíc i nikdy nevydanou vodáckou povídku Zdeňka Šmída "Evrgrín Kid". Říční polobůh Vydroš skáče pro chmatáky pod jez, černý zabiják zjišťuje, že český jez je nebezpečnější než válka, koncertní mistr objevuje nástrahy vodáckého ladění a démonický patron řeky nachází oddanost až za hrob. Pramice s dětmi a neplavcem se řítí přímo na kmen přes celou řeku a ve tmě pod Prahou nasranej chlápek nastartoval motorovou pilu... Skvělé čtení na dlouhé zimní večery i na ukrácení chvil a patřičné naladění při čekání na ostatní vodáky v kempu! Některé povídky byly oceněny v literární soutěži Trapsavec.

      Říční polobozi
    • Říká se, že kraj jižně od Neapole náleží spíše k Africe než k Evropě. Před pětadvaceti stoletími to bylo místo plné řeckých chrámů, hovořilo se o zemi přepychu a bohatství, kde Hannibal a Pyrrhus vraždili po tisících, Pythagoras se pokoušel vynalézt demokracii a Sybarité založili město oddané rozkoši. A právě touto mimořádnou oblastí cestoval Charles Lister, nejprve na kole a potom na vrtošivém mopedu. Jeho kniha Od podpatku ke špičce je živý, nevázaný portrét málo známé a špatně chápané části Evropy, kreslený s velkou sympatií, porozuměním a humorem. Přečíst si ho je skoro stejně dobré, jako vydat se na cestu sám.

      Od podpatku ke špičce
    • Povídání pro ty, kteří o Barmě moc nevědí a chtěli by jí poznat. Barma (Myanmar) je velmi speciální turistická destinace, ve které dnes vládne nesmyslně autokratický režim. Co jiného o ní víme? Má vůbec smysl tam jezdit? Maličký chlapík, stejně nevšední jako statečný, provází své klienty na cestě za exotikou po vyzkoušených povolených trasách a dává nám nahlédnout do profesního zákulisí svého řemesla. Mezi řádky nám vyloží svůj marný milostný příběh, který ho vyhání z domova, ale hlavně leccos z barmské historie, filosofie i každodenních zvyků. Poskytuje čtenáři alespoň letmý a útržkový vhled do fascinující kulturního prostředí, zcela odlišného od našeho, které nyní pod poklopem kruté diktatury podléhá nezadržitelnému čínskému vlivu. Vyprávění může být i zcela praktickou pomůckou pro toho, kdo se chce do Barmy vydat, zdaleka však není jen tím. Svérázný hlavní hrdina a jeho příběh je zcela fiktivní a náleží do říše literatury. Země, o které vypráví, je nicméně stejně neuvěřitelná jako skutečná.

      Barma. Pohled profesionálního průvodce
    • Selská tradice a levicové šílenství, kolektivizace a ženy z Ravensbrücku, mýtus Barrandova i divadelní šmíra - to vše v až příliš pevném sevření rodinných pout na pozadí pravděpodobně skutečných událostí. Volné pokračování rodinné ságy Věže Svatého ducha je napsáno nezvykle kultivovaným jazykem, ironicky a zábavně. Pohrdavě přechytralé dítě vypráví o absurdní citové výchově v 50. a 60. letech v luxusní vinohradské vile a na zchátralém polabském statku. O Shakespearovi, Kafkovi i Gagarinovi.

      Kráčel po nestejně napjatých lanech
    • Druhý díl románového cyklu Věže Svatého Ducha s podtitulem Pistole generála Gablera je součástí rodinné ságy. Ze tří Marií, které ovládly první díl, zůstaly jen dvě. Ta starší, Mařenka, zdědila statek, ta mladší, Maruška, ambiciózní mladá herečka s průhlednou krásou, dovleče Kimiho z tanečního parketu do světa svých pochyb a póz. Kimi pádluje jak o život, aby stačil sobě, za Maruškou má lehké zpoždění. Nebo je to naopak? A pozor! Na scénu přichází Dašna. V tomto dílu je ještě v pozadí, ale tak, jako vás strhl díl první přinutí vás i druhý čekat na díl třetí.

      Pistole generála Gablera. Věže Svatého Ducha díl druhý
    • Třetí díl románového cyklu Věže Svatého Ducha s podtitulem Krásný jako Karel. Režisérka, překladatelka a spisovatelka Olga Walló vás uvede do generačních a vztahových zápletek dvou uzenářských rodin, spojených sňatkem Mařenky Hájkové a Karla Michaela Walló. S některými hrdiny tohoto pokračování jste se mohli seznámit v jednom ze dvou předchozích dílů. Je-li tomu tak, máte nyní možnost potkat je v jiném období jejich života. Každý ze tří dílů je i samostatným dějovým celkem.

      Věže Svatého Ducha. Díl třetí, Krásný jako Karel
    • První díl románového cyklu Věže Svatého Ducha s podtitulem Moc Marií je p počátkem rozsáhlé rodinné ságy tří Marií, od hradeckých rovin přes chorvatské slunce až do pražských Vysočan. Tři generace žen dokážou přestát mužskou hloupost a zlobu, aby postupně ztratily vše, o čem snily. Zlomit je nedokáže nikdo. Příběh začíná ve 30.letech 19.století.

      Věže Svatého Ducha
    • Svoboda začíná tam, kde končí příběhy. Příběh lidské bezmoci a nedorozumění. Román je volnou součástí rodinné ságy Věže Svatého Ducha, v níž se zřetelně prolíná realita s fikcí. Kompozice románu je vystavěna ve třech rovinách, které mezi sebou vedou bezohledný dialog. V prvé se shledáme s vypravěčkou a prostředím, které známe z předchozího románu Kráčel po nestejně napjatých lanech. Z přeintelektualizovaného dítěte vyrostla mladá žena, která to má těžké hlavně sama se sebou. Jsou šedesátá léta. Druhá je pronikáním pod povrch dlouhého psychoanalytického vztahu v letech osmdesátých a devadesátých. Mladá žena stále nechce dospět. Ve třetí rovině se ocitneme na hranicích Chile a Argentiny, kde se jí groteskně otvírá možnost žít tak, jak o tom vždycky snila. Uzavírá se tak historie selského rodu, který tvrdošíjně mířil do úplné zkázy...

      Jak jsem zabila maminku