Knihobot

Marcus B Weaver-Hightower

    Marcus Weaver-Hightower je profesorem základů vzdělávání na Virginia Tech, kde se jeho práce zaměřuje na gender a vzdělávání, sociologii vzdělávání a kvalitativní výzkum. Jeho výzkum zkoumá politiku vzdělávání chlapců, maskulinitu, politiku jídla a využití komiksů a grafických románů ve výzkumu i ve výuce. Weaver-Hightower se zajímá o to, jak jsou vzdělávací politiky utvářeny a jak ovlivňují různé skupiny studentů, s důrazem na hlubší kulturní a společenské souvislosti. Jeho přístup kombinuje teoretickou analýzu s praktickým zájmem o vzdělávací praxi.

    How to Write Qualitative Research
    Unpacking School Lunch
    • 2022

      Unpacking School Lunch

      Understanding the Hidden Politics of School Food

      3,3(4)Ohodnotit

      This book delves into the heated political battles over what kids eat at school, shedding light onto how policymakers craft food policy for schools. The book takes readers inside schools, through the history of school food programs in the United States and England, and into the policy terrain that makes school lunch difficult to change.

      Unpacking School Lunch
    • 2018

      How to Write Qualitative Research

      • 282 stránek
      • 10 hodin čtení

      Focusing on the intricacies of qualitative research writing, this guide offers clear explanations and practical examples for common writing tasks. Each chapter presents a structured, step-by-step approach to help writers effectively navigate the complexities of qualitative research documentation. The book serves as a valuable resource for both novice and experienced researchers looking to enhance their writing skills in this specialized field.

      How to Write Qualitative Research