Manhattanský deník je výsledkem autorova newyorského putování, metaforickým ztvárněním aktualit současného umění, politiky i "národního charakteru". Drobné texty sevřené formy, vtipných a překvapivých point obsahují i nesentimentálně "pamětnické" náhledy a srovnání. Knížka svěží, psaná osvobodivě temperamentním perem.
Milan Kozelka Knihy







Fastfood
- 40 stránek
- 2 hodiny čtení
Poslední autorizovaná kniha spisovatele, básníka a performera Milana Kozelky, která volně uzavírá trilogii provokativních sbírek bísní Semeniště zmrdů a Teteliště zmrdů. Ve Fastfoodu se Kozelka nevyhýbá ostřejším komentářům doby s ironií sobě vlastní, ubývá zde textů politicky laděných a je zde naopak několik básní osobnějších, meditativnějších. Kniha je opatřena doslovem od Niny Vangeli.
Startuji do San Francisca
- 52 stránek
- 2 hodiny čtení
Sbírka poezie. Předkládaná knížka by měla být pietním připomenutím části pozůstalosti básníka, performera, tvůrčího aktivisty M. K. Jak jsme se shodli s přítelem J. Bokem, ‚je toho hodně, co je nutné archivovat a nakonec i vydat – jeho výtvarné počiny, land art, jeho aktivity ve Varech…, jeho pedagogické působení, publikační a dokumentační práce, jeho působení ve Votobii – a je toho mnohem víc… abychom najevo dali, že nám zůstal v srdci i v mysli a že jeho básně a texty jsou stále pro nás božím darem, jak by řekl křesťan, a já nevěrec také.“ A jako takováto splátka – doufám, že jedna z vícera – je přítomná knížka míněna.
Josef Žáček - Anticorps
- 72 stránek
- 3 hodiny čtení
Tvorba malíře Josefa Žáčka má hluboce sociální a politický kontext. V současnosti kriticky reaguje na skryté i otevřené manipulace masmédií, otázku terorismu a na situaci vyvolanou uprchlickou krizí v Evropě. V publikaci ANTICORPS mimo jiné umělec ukazuje svět jako každodenní mechanismus lidského konání, stereotypů, standardních úkonů.
Koně se zapřahají do hracích automatů
- 101 stránek
- 4 hodiny čtení
Básně z let ’95-99 Básnická prvotina autora. Kniha je psána se snahou o klasický verš s pravidelným rýmem a ve svých motivech navazuje na atmosféru z období hippies, v níž se zároveň prolínají beatové a punkové prvky. Tím se autor přibližuje obdobnému životnímu postoji jaké je typické třeba pro Ch. Bukowského. Verše mají často kontroverzní obsah zvýrazněný navíc hojným užíváním naturalismů a vulgarismů.
Šestý díl sborníku představuje další sedmičku nekonformních autorů a jejich svébytné reflexe současného světa v poezii i próze. Doplněno heslovitými informacemi o autorech.
V srdci Černého pavouka : ostravská literární umělecká scéna 90. let
- 452 stránek
- 16 hodin čtení
Antologie představuje slovesnou a výtvarnou tvorbu devadesátých let na Ostravsku. Pro Ostravu zůstává Milan Kozelka autorem jedinečné publikace, která zmapovala zdejší „nezávislou“ kulturní scénu z let 1989 až 2000. Antologie V srdci Černého pavouka je dnes jediným veřejným dokumentem, který vypráví o atmosféře devadesátých let minulého století. O době umělecky jedinečné, nesmírně svobodné i dosti plodné, což v antologii dokazovaly například portréty kabaretu N. M. Z. Jiřího Surůvky, výtvarné skupiny Kamera skura, literátů Jana Balabána, Petra Hrušky, Milana Andrássyho či Hnáta Daňka. S předmluvou Milana Kozelky a doslovem Ivy Málkové.
Antologie představuje slovesnou a výtvarnou tvorbu devadesátých let v Olomouci.
Od břehů k horám : severočeská literární a umělecká scéna 90. let
- 664 stránek
- 24 hodin čtení
Antologie, kterou uspořádal a k vydání připravil Milan Kozelka představuje severočeskou literární a uměleckou scénu 90. let.
Dvě kratší politicko-satirické i magicko-realistické prózy výtvarníka, performera a básníka Milana Kozelky. "Egoniáš - na jasnozřivou karikaturu povýšený Egon Bondy, za živa kontroverzní podomní filosof, konfident a idol filosoficky bezprizorní mládeže z dob totalitní mizérie, navinulý hrdina, jaké opakovaně plodí naše vlast - rozvíjí v excelentní Kozelkově próze své zničující vize budoucnosti. Ve chvíli, kdy 'Egoniášovo proroctví' čteme, se právě naplňují." (Nina Vangeli)"V tomhle je Milan Kozelka mistr světa: zmutovaná hrabalovská pseudospolečnost příšerně vážně žvaní a žvaní. (...) Extáze keců uvnitř vrcholí, uvnitř zvráceného elitního společenství, plného těžko udýchatelného hluku. To vše v knize je a není. (...) Je to zvláštní krutá radost (možná i vášnivá posedlost) pohybovat se v projekcích knih Milana Kozelky. On se neumí lepivě podbízet, i když umí být snivě metaforický. Ale ani pohrdat, i když je nesmlouvavý. Bolesti a jizvy nepulíruje do lesků zrcadel, i když se cítí osamocený." (Jiří David)