Marianne Fredriksson byla švédská autorka, jejíž díla se často inspirovala biblickými příběhy. Ústředním tématem jejích textů bylo přátelství, které považovala za důležitější než lásku. Předtím, než se stala romanopiscí, působila jako novinářka v různých švédských novinách a časopisech. Její romány, z nichž mnohé byly přeloženy do mnoha jazyků, se vyznačují hlubokým zamyšlením nad lidskými vztahy.
Román zpracovává biblický příběh o Noemovi a jeho stavbě archy jako zápas s obyčejnými lidskými problémy ve chvíli ohrožení přírodní katastrofou.
Pěkným jazykem vyprávěný příběh o potopě využívá sumerskou verzi mýtu, epos o Gilgamešovi a biblický text, čerpá i z teorie švédského geologa, že potopa byla způsobena kombinací zemětřesení a cyklonu. Zobrazuje společenství lidí ve chvíli ohrožení, zápas víry a beznaděje, lásky a nenávisti.
Román o židovském chlapci, který jako adoptované dítě vyrůstá za války v prosté švédské rodině.
Šimon, velice citlivý a inteligentní chlapec, prožívá své dospívání složitě a dramaticky díky své povaze, vlivem války i komplikovaným vztahem k milujícím adoptivním rodičům. Nachází si židovského kamaráda, který je poznamenán trýznivým zážitkem z dětství v nacistickém Německu. Přítel Izák se několikrát octne na pokraji duševního zhroucení, vždy jej však zachrání péče Šimonovy pozoruhodné nevlastní matky Karin. To je žena, na níž spoléhá rodina, sousedé a přátelé, je jakýmsi mýtickým obrazem dokonalého ženství. Když se Šimon vyrovná s její smrtí, stává se dospělým.
Anna přichází pravidelně navštěvovat matku do nemocnice, její matka Johanna je však uzavřena do své vnitřní choroby, kterou přineslo stáří a s nikým už nekomunikuje. Anna je žena kolem padesátky a má už dospělé dcery. Píše knihu a ve fiktivním rozhovoru s matkou se snaží dobrat toho, jaké byly osudy žen v jejich rodině. Navrací se daleko do minulosti, do mládí své babičky Hanny u níž vše začalo. Osudy několika žen, kde jsou mezníky tři ženy - Hanna, která prožila život na švédském venkově, Johanna, která už se dokázala odpoutat od tradičního ženského údělu, a Anna, která patří k moderní generaci - mapují vývoj samotného Švédska.
Za všech časů se ovšem žádná nevyhne prastarým lidským trápením, ochromujícím i strhujícím láskám, smutku i štěstí rodinného života, hledání smyslu vlastní existence. Anna by se toho tolik chtěla od své matky dovědět, začíná se však ptát teprve tehdy, když už žádná odpověď přijít nemůže. A tak musí sama hledat smysl vztahů a souvislosti a tím poznat i sebe tak, jak by se jí to nikdy nepodařilo.
Desetiletá Sofie je zvláštní, na svůj věk velmi vyspělá dívka, nadaná neobyčejnou vnímavostí a intuicí. Není proto divu, že ji zaujme nevidomý Anders a jeho vnitřní život. Chlapec zažívá nelehké období sílícího poznání, neboť právě pochopil, že je jiný, že nevnímá okolí stejně jako ostatní. Přestože světy obou dětí jsou naprosto odlišné, Sofie a Anders se spřátelí a začnou experimentovat se svými představami a sny. Jednoho dne se jim podaří skutečný zázrak - o adventní neděli proletí obě děti ruku v ruce klenbou kostela. Shromáždění v místním svatostánku zatají dech úžasem a mladý pastor se jen tiše usmívá a není schopen slova - právě totiž uslyšel, jak se Bůh zasmál ...
Říman Marcus Scipio je rozsáhlý historický román z počátku našeho letopočtu, jenž se svou poutavostí a smyslem pro dobovou atmosféru řadí po bok takovým dílům jako Quo vadis, Ben Hur a Spartakus.
Děj nás zavádí do starověkého Říma, Athén a Jeruzaléma, do chesedejské pouště i na břehy Rýna. Zde se odehrává tragický příběh Marka, zakřiknutého dítěte ze slavné římské rodiny, z něhož matčina nenávist vychová krutého válečníka. O chlapcovu záchranu se snaží učitel a vychovatel Anjalis. Markův pokažený, matkovraždou poznamenaný život je vylíčen jako temná paralela k životu Ježíše Krista, s nímž se na konci příběhu setkávají...
Hlavní postavou příběhu je Marie Magdaly. Její rodina je při římském útoku vyvražděna. Jí samotné se podaří uprchnout a postará se o ní Řek, který slouží Římu. Ponechá ji v nevěstinci v Tiberiadě, nechá ji vzdělávat v jazycích a dívka se naučí i porozumět rozdílům mezi různými náboženstvími. Je si sice vědoma své odlišnosti a chová se proto zdrženlivě. Jednoho dne se setká s Ježíšem. Mnozí ho považují za Mesiáše, jiní za nerealistického snílka. Zrodí se mezi nimi hluboká sympatie - sdílejí stejný pocit vydědenců. Sympatie uzraje v lásku a vyústí ve společný život. Ježíš ví, co ho čeká Marie je připravena. Provází ho až na Golgotu, a když Ježíš umírá na kříži, přijde o rozum.
Simon grows up as an adopted son with the warm-hearted Karin and her husband in a coastal house in Gothenburg, during the uncertain times before World War II. His Jewish father’s identity is hidden from him, but sensitive Simon embarks on a quest for his origins. Marianne Fredriksson, author of "Hannas Töchtern," delivers another poignant family novel.
This quietly moving story of family, friendship, and love, by the author of Hanna's Daughters , has already become an international best-seller and will no doubt capture the hearts of American readers as well. Simon Larsson is a pensive andd thoughtful boy growing up i Sweden during World War II, fortunate to be safe within a remarkably loving and cohesive community. Half Jewish, he is being raised by his Scandinavian aunt and uncle, who adopted him as their own at birth. In a novel rich in mystical overtones, his adoptive parents take on truly archetypal dimensions. Karin's deep love and compassion is matched by Erik's understated strength and stoicism, and together they create a firm family base from which 11 year-old Simon can grow and dream. But Simon, who doesn't know the story of his birth and adoption, seems set apart from his Scandinavian world by his dark hair and olive complexion, and he often retreats into fantasies to alleviate his feelings of disconnection. When he befriends Isak Lentov, a young Jewish boy from Germany, their families become close in spite of the contrast between Isak's father's religious faith and the Larssons' strictly secular Swedish socialism. These two opposing viewpoints help form a unique framework for Simon and Isak as they come of age and work toward finding meaning in their lives, and as Fredriksson explores relations between fantasy, myth, and reality. --Catherine Sias
Katarina Elg is young and free. She adores falling in love, but lasting closeness frightens her and she cannot accept being tied down. Independence is more precious than anything else. Then Katarina becomes pregnant and decides, surprisingly perhaps, to keep the baby. Her mother, Elisabeth, is supportive, but her lover reacts violently, beating her because he thinks her is pregnancy no accident and that she is trying to trap him. Katarina remembers her childhood, how she watched her mother being systematically abused, and feels that her experience is part of a pattern. These thoughts lead her to approach her mother, and the two women open up to each other as the past is confronted and explored.
Inge is tall and cool and Mira is petite and dynamic. When they meet, each is attracted by something special and different about the other. But friendships based on the attraction of opposites can be stormy, and theirs is no exception. Blonde Inge is a native of Sweden, while dark Mira has fled there to escape the living hell of Chile at the time of the military coup led by General Pinochet. They are brought together by their mutual love of plants, but this gentle pastime is soon overshadowed by the terrible legacy of Mira¿s past. It is a legacy that will reach out to touch many lives, including those of Inge and Mira¿s children. Bestselling Swedish author Marianne Fredriksson has again created a totally involving story. Written with sympathy and insight and sparkling with unexpected humour, INGE & MIRA is a deeply moving tale of lives haunted by past violence.