Marketing management. Analýza, plánování realizace a kontrola
- 727 stránek
- 26 hodin čtení
Podtitul: Analýza, plánování, vyuití, kontrola Populární vysokoškolská učebnice marketingového řízení.
Philip Kotler je americký marketingový odborník, který je často označován za otce moderního marketingu. Narodil se v roce 1931 a je autorem mnoha knih, včetně slavného díla "Marketing Management", které je základní učebnicí v oboru marketingu po celém světě. Kotlerovy teorie a koncepty, jako například marketingový mix a segmentace trhu, zásadně ovlivnily, jak firmy rozumí a oslovují své zákazníky. Působí také jako profesor na Kellogg School of Management na Northwestern University, kde vzdělává budoucí generace marketingových profesionálů.







Podtitul: Analýza, plánování, vyuití, kontrola Populární vysokoškolská učebnice marketingového řízení.
Kniha Philipa Kotlera je poprvé přizpůsobena podmínkám na evropském, a tedy i českém trhu! U nás navíc tato publikace, která se komplexně zabývá všemi důležitými oblastmi marketingu, vychází zcela poprvé. Marketingoví manažeři, podnikatelé a studenti získají výborný přehled o principech, praktických nástrojích, metodách a postupech marketingového řízení - od marketingového výzkumu, přes strategický marketing, B2B marketing, společenskou zodpovědnost, etiku marketingu až po marketingový mix, který tvoří podstatu knihy. Publikaci doplňuje množství fotografií, obrázků a grafů.
Světoznámý autor mnoha knih a úspěšný konzultant řady světových firem přibližuje nejzávažnější a nejobvyklejší chyby a omyly, které se v marketingové praxi běžně vyskytují. Od popisu nepříznivé situace postupuje k takovým doporučením, aby mohl být firemní marketing skutečným motorem úspěšného podnikání. Jako marketingový profesionál budete úspěšnější, budete-li sestavovat účinnější marketingové plány, odkrývat nové tržní příležitosti a vytvářet ziskové vztahy se zákazníky.
Trhy se pod vlivem internetu, globalizace a hyperkonkurence zásadně mění, a mění se tak i přístupy k podnikání. Změnit se musí samozřejmě také marketing, neboť je jisté, že ne vždy dokáže držet krok s tržními změnami, říká světoznámý marketingový poradce Philip Kotler a jeho spoluautoři Dipak C. Jain a Suvit Maesincee. V dnešním světě, v němž vzácností jsou zákazníci, a nikoli produkty, je třeba klasické marketingové koncepce znovu promyslet, nově vymezit a rozšířit tak, aby odrážely tuto novou skutečnost.
Nejnovější kniha Philipa Kotlera a Miltona Kotlera přichází na pomoc všem firmám v současné době ekonomické recese – nabízí návod, jak určit hlavní cesty vedoucí k dosažení celkového a udržitelného růstu. Autoři popisují osm strategií růstu, pokládají čtenářům otázky, jejichž zodpovězení je přivede ke správným rozhodnutím. Navíc v knize nabízejí seznam devíti megatrendů, jež budou ovlivňovat příležitosti na trhu v nastávajícím desetiletí.
Kotler v knize uspořádal otázky, které dostával v průběhu let od klientů, studentů, podnikatelů, novinářů. V knize nalezneme odpovědi na otázky týkající se následujících témat: - trhy a marketing - hlavní marketingové pojmy - hlavní marketingové nástroje - marketingové plánování, organizace, kontrola
Spotřebitelský trh je přesycen a zákazníci odolní vůči reklamě. Už nestačí jen uvádět nové značky na tytéž trhy, byť jsou sebelépe analyzovány a segmentovány. Vítězové vytvářejí nové trhy, nové produkty, povzbuzují nové potřeby zákazníků. Autoři dávají marketingovým profesionálům do rukou praktický návod a nástroje, jak překročit rámec existujících trhů. Doplňují klasický marketing o metody, jejichž využitím lze dospět k novým, často převratným a vítězným myšlenkám, iniciovat zrod nových produktů nebo radikálně nového užití stávajících produktů.
Svět se nachází v nové ekonomické éře, kde globalizace a rychlost informací způsobují, že události v odlehlých zemích okamžitě ovlivňují i izolovaná odvětví. Současné ekonomické zpomalení je součástí doby častých a nepředvídatelných turbulencí, v nichž se rizika i příležitosti rychle šíří. Je vaše firma připravena na další šok? I v obdobích prosperity panuje silná konkurence. Manažeři musí rozpoznávat narušení, která ohrožují jejich plány, a potřebují nové strategie, aby se chránili a využili vzniklé příležitosti. Uznávaní stratégové Philip Kotler a John Caslione představují v knize detailní poznatky, které pomohou firmám nejen přežít v globální krizi, ale i nastartovat prosperitu v budoucích konjunkturách a poklesech. Klíčem je systém řízení chaosu, který minimalizuje zranitelnost firmy a maximalizuje využití příležitostí, čímž získává náskok před konkurenty, kteří se uchylují k zastaralým taktikám. Tento systém umožňuje přehodnotit manažerské a marketingové přístupy v časech recese a tržních turbulencí.
Cílem knihy nejvlivnějšího světového marketingového autora a poradce, která vychází souběžně s americkým/anglickým vydáním, je poskytnout marketingovým manažerům přehledné shrnutí nejdůležitějších marketingových pojmů a koncepcí, aby byli dobře připraveni na hyperkonkurenci v dnešním rychle a převratně se měnícím tržním prostředí. Ph. Kotler nově, "od A až do Z" tyto marketingové koncepce vymezuje a ukazuje, jak se v souladu se změnami tržního prostředí musí v příštích letech změnit také marketing.
Základní učebnice marketingu a marketingového řízení reaguje na globální civilizační a podnikatelské trendy, zachycuje zásadní dopady rozvoje informačních a komunikačních technologií, médií a e-businessu na řízení a ekonomiku firmy. Autor vysvětluje pojmy marketingu, principy marketingového řízení, způsob analyzování marketingových příležitostí, výzkum a výběr cílových trhů, způsob projektování marketingových strategií, plánování marketingových programů i hodnocení a kontrolu výsledků