Knihobot

Alessandro Gallenzi

    1. leden 1970

    Tento autor, uznávaný překladatel, básník, dramatik a romanopisec, je známý svým širokým literárním záběrem. Jeho díla často zkoumají hluboké lidské emoce a složité společenské otázky. S citem pro jazyk a vypravěčským talentem obohacuje svět literatury jedinečnými pohledy a stylistickou precizností. Jeho literární přínos je výrazný a jeho psaní si získává čtenáře svou hloubkou a působivostí.

    Alessandro Gallenzi
    InterRail
    A Modern Bestiary - Ars Poetastrica
    The Tower
    Written in Water
    Bestseller
    Dobrodružství růžového opičáka Pipiho
    • 2019

      Pipi není jako jiné opičky z lesa Halabala. Má růžovou srst, rozpustilé chování a sklon k uličnictví, kvůli němuž se vždy dostane do průšvihu. V této převyprávěné verzi příběhu Carla Collodiho, autora Pinocchia, přijde opičák Pipi o ocas při setkání s krokodýlem, skončí jako sluha mladého pána, padne do zajetí létajících banditů a stane se vládcem kmene opic. Collodi tento příběh napsal hned po Pinocchiovi. Dobrodružství růžového opičáka vykazují s literární klasikou zřetelnou podobnost. Znovu objevený drahokam italské literatury doplněný překrásnými ilustracemi Axela Schefflera si uchoval tradiční Collodiho vtip i jazykovou křehkost a potěší i okouzlí novou generaci dětských čtenářů.

      Dobrodružství růžového opičáka Pipiho
    • 2010

      Bestseller

      • 268 stránek
      • 10 hodin čtení
      3,3(35)Ohodnotit

      Jim Talbot, věčný smolař, jenž se svými literárními pokusy u nakladatelů ne a ne pochodit, je ochoten kvůli vytouženému úspěchu obětovat duši i nemocnou matku. Charles Randall naopak ztělesňuje svérázného starosvětského vydavatele, který byl právě „odejit“ po třicetileté službě kvalitní literatuře jen proto, že parta finančních šíbrů hodlá z jeho nakladatelství učinit ukázkově výdělečnou položku nesourodého podnikatelského konglomerátu. V ovzduší plném intrik se tito dva vášniví zastánci psaného slova tu a tam míjejí, ale nestřetnou. Prvotřídní britská satira, kterou autor pojal jako tragikomedii mravů, je zároveň zoufalou fraškou nakladatelského podnikání pronásledovaného „červenými čísly“ a věčným čekáním na bestseller. Gallenzi, jenž sám patří k hrstce bojovníků na poli nekomerční literatury, líčí s ironickou škodolibostí britský „jarmark marnosti“, pro nějž se kniha stala výhradně zbožím – vždyť průměrně se v této světové vydavatelské velmoci prodá od titulu pouhých třicet výtisků. Každý druhý Brit přitom touží napodobit autorku Harryho Pottera a sní o pohádkovém jmění, jež získá sepsáním vlastní knihy; mnozí kvůli tomu absolvují kurzy „tvůrčího psaní“ a pak spisují ostošest. Autorský úspěch na poli literatury je ovšem mimořádně vrtkavá záležitost, a stejně tak úspěch nakladatelský. Anglický humor a vtip zato konkurenci nemá. Vydání první

      Bestseller