Skladatelův svět: jeho obzory a hranice
- 245 stránek
- 9 hodin čtení
Německý skladatel a dirigent, který se ve 20. letech 20. století stal klíčovým zastáncem stylu Nová Věcnost v hudbě. Jeho dílo se vyznačuje propracovanou polyfonií a neoklasicistními prvky, často se zaměřením na melodickou stránku a harmonickou jasnost. Skladatelovy kompozice se pohybují od symfonických děl přes opery až po písňové cykly, přičemž mnohé z nich jsou dodnes ceněny pro svou řemeslnou zručnost a emocionální hloubku. Jeho hudební filozofie zdůrazňovala spojení umění s praktickým životem a společenskou odpovědností.






The arrangement of Hindemith's sonata for clarinet in Bb and piano transforms the piece for a wind quintet, as he originally composed only one work for this ensemble. Paul Leonard Schaffer adapts the sonata, preserving the clarinet's solo part while distributing the piano accompaniment among the other wind instruments. This innovative adaptation allows for a broader performance context, making Hindemith's music accessible to a wider range of instrumentalists.
Wörtlich übersetzt ist das Libretto ein „kleines Buch“, ein „Büchlein“. Doch nicht irgendein Büchlein. Seit es Opern gibt, gibt es die Textbücher dazu. Oft erzählen die Universalsprache Musik und der Ausdruck der Darsteller die Geschichte, auch wenn man die Worte nicht versteht. Trotzdem ist ein Libretto sehr hilfreich für das Verständnis der Details. Gerade dann, und das fast immer, wenn die Oper in der Originalsprache aufgeführt wird. In den Libretti ist in der Regel das Original der Übersetzung gegenübergestellt. Sie können so problemlos parallel Handlung und Inhalt folgen. In den meisten Fällen existiert das Textbuch Oper bevor die Musik dazu komponiert wird. Spannende und dramatische Geschichten bilden die Grundlage für faszinierende Opernkompositionen. Sol voices, Mixed Choir and Orchestra op. 39