Čudná diktatúra
- 148 stránek
- 6 hodin čtení
Francúzska literárna kritička časopisu Monde dokáže zrozumiteľným jazykom hovoriť o súčasných problémoch, oslovuje občiansku spoločnosť, nie ekonomických expertov.






Francúzska literárna kritička časopisu Monde dokáže zrozumiteľným jazykom hovoriť o súčasných problémoch, oslovuje občiansku spoločnosť, nie ekonomických expertov.
Van Gogh ist kein Maler, sondern ein Erfinder der Malerei! Viviane Forrester geht unter die Oberfläche. Sie spürt dem Wesen van Goghs nach, dem Grund für seine Schaffensfreude, Malwut, seine Ängste und Krisen. Der Künstler und der Mensch van Gogh bekommen eine berührende und faszinierende Dimension.
Viviane Forrester, die mit Terror der Ökonomie zur internationalen Symbolfigur einer neuen Protestbewegung wurde, zeigt nun, wie in westlichen Demokratien eine ideologische Diktatur entstanden ist, der nicht nur die Politik sondern auch die Ökonomie selbst zum Opfer gefallen ist: es ist die neoliberale Ideologie, die heute die Parteienunterschiede einebnet und nur ein Ziel kennt: den puren Profit.
Proměnila se práce v pouhé zaměstnání? Jaké síly redukují člověka na jeho ekonomickou funkci, v jejímž rámci se mnozí dostávají do kolonky nadbytečných nákladů? Autorka analyzuje základy současné západní civilizace a ukazuje, jak je degradován pojem práce. Ekonomický a politický systém, podřízený božstvu zisku, se dokonale vyčerpal a je pouze uměle udržován před neodvratným zánikem. Bohatý jazyk a kultivované vyjadřování Viviane Forresterové odkazují k nejlepším tradicím francouzského eseje. Kniha se ve Francii stala bestselerem.
Autobiografisch getint relaas van de vlucht uit Parijs in de Tweede Wereldoorlog van een 15-jarig meisje met haar rijke joodse familie.
Three Guineas is written as a series of letters in which Virginia Woolf ponders the efficacy of donating to various causes to prevent war. In reflecting on her situation as the "daughter of an educated man" in 1930s England, Woolf challenges liberal orthodoxies and marshals vast research to make discomforting and still-challenging arguments about the relationship between gender and violence, and about the pieties of those who fail to see their complicity in war-making. This pacifist-feminist essay is a classic whose message resonates loudly in our contemporary global situation.Annotated and with an introduction by Jane Marcus