Knihobot

Vladimir Galaktionovič Korolenko

    15. červenec 1853 – 25. prosinec 1921

    Vladimir Galaktionovich Korolenko byl uznávaným novinářem a humanitárním pracovníkem, jehož dílo se často vyznačovalo drsnými popisy přírody inspirovanými jeho zkušenostmi ze sibiřského exilu. Silný kritik carského režimu i bolševiků Korolenko využíval své povídky k odhalování nespravedlností a útlaku. Jeho literární kariéra, byť přerušená politickým pronásledováním, vynesla díla jako „Makarův sen“ a „Slepý hudebník“, které čtenáře vtahují do hlubokých lidských příběhů a morálních dilemat. Korolenkovy spisy se staly svědectvím o jeho neochvějném boji za lidská práva a proti jakékoli formě nespravedlnosti.

    Vladimir Galaktionovič Korolenko
    Historie mého vrstevníka
    Ruská knihovna LX. Svazek III.
    Britská knihovna LVII. Svazek II.
    Chvilky 54-55
    Slepý muzikant
    Mezi špatnými lidmi
    • 2023
    • 2022

      This work has been selected by scholars as being culturally important, and is part of the knowledge base of civilization as we know it. This work is in the "public domain in the United States of America, and possibly other nations. Within the United States, you may freely copy and distribute this work, as no entity (individual or corporate) has a copyright on the body of the work. Scholars believe, and we concur, that this work is important enough to be preserved, reproduced, and made generally available to the public. We appreciate your support of the preservation process, and thank you for being an important part of keeping this knowledge alive and relevant.

      The Blind Musician: From the Russian of Korolenko
    • 2022
    • 2019
    • 2009

      Wladimir Korolenko (1853-1921), ein russischer Schriftsteller ukrainischer Herkunft, war ein angesehener Publizist und Bürgerrechtler, der für Wahrheit und Gerechtigkeit kämpfte. Seine Erlebnisse während einer 6-jährigen Verbannung nach Sibirien sind eindrucksvoll in seinen Sibirischen Novellen festgehalten.

      Sibirische Novellen
    • 1985

      »Ich strebte in meiner Arbeit nach möglichst getreuer geschichtlicher Wahrheit und habe ihr oft die schönere und leuchtendere künstlerische Wahrheit zum Opfer gebracht. Man wird hier nichts finden, was mir nicht in Wirklichkeit begegnet wäre, was ich nicht erlebt, empfunden, gesehen hätte. Und doch wiederhole ich: es war nicht mein Trachten, ein Bildnis meiner selbst zu geben, hier findet der Leser nur »die Geschichte meines Zeitgenossen«, das Lebensbild eines Menschen, den ich besser gekannt habe, als irgend einen der Lebenden...« [Aus dem Vortwort]

      Die Geschichte meines Zeitgenossen