Knihobot

Ekonomie dobra a zla. Po stopách lidského tázání od Gilgameše po finanční krizi

Hodnocení knihy

3,7(2072)Ohodnotit

Více o knize

Ekonomie dobra a zla byla přeložena do 21 jazyků a získala uznání od zahraniční kritiky, včetně prestižních médií jako Financial Times a New York Times. Publikována Oxford University Press, stala se bestsellerem v Německu a Švýcarsku a dočkala se několika divadelních adaptací v evropských městech. Kniha zkoumá, jak naši předkové uvažovali o majetku, vlastním užitku a společenském blahu. Autor čtenáře provádí historií civilizace a ilustruje proměny ekonomického myšlení na příkladech starých Sumerů, Hebrejů, antických myslitelů a filozofa Descartesa. Ekonomie je zde prezentována jako humanitní obor s hlubokými kořeny a souvislostmi, které překračují dnešní chápání. Kniha nabízí víc než jen pohled do historie ekonomického myšlení; ukazuje, jak relevantní myšlenky starých civilizací mohou být pro současnost a jak mohou narušit stereotypy, s nimiž se potýkáme. Autor propojuje ekonomii s filozofií, uměním, náboženstvím a filmem, čímž ji osvobozuje od technické analýzy. V první části hledá ekonomii v mýtech, ve druhé mýty v ekonomii, a obě části nabízejí unikátní pohled na naši dobu a vztah k hmotným i duchovním hodnotám. Kniha získala 1. místo na Mezinárodním knižním veletrhu ve Frankfurtu.

Nákup knihy

Ekonomie dobra a zla. Po stopách lidského tázání od Gilgameše po finanční krizi, Tomáš Sedláček

Jazyk
Rok vydání
2017
product-detail.submit-box.info.binding
(pevná)
Zrovna tento výtisk už nemáme.
nebo
Zobrazit jiný výtisk

Doručení

  •  

Platební metody

3,7
Velmi dobrá
2072 Hodnocení
Štěpán G.

Impozantní kniha. Nechci zde psát, jaké myšlenky jsem si z této knihy odnesl, proto pouze podotknu: Jedná se o strukturované myšlenky, které se v první polovině točí kolem mytologií a snaží se (nejspíše) ukázat, že všechno je to pouze určité paradigma. Druhá část se týká už přímému, až humornému popisu věcí, co naší společnost ničí a serou jí. Co jsem se tímto snažil říct? Kniha ukazuje, že tvůj pohled je pouze tvůj pohled a že tě marketing s ideologií ovlivňuje o dost více, než si dokážeš připustit!

t***@g***.com

četl jsem ji jako mladej a naprosto jsem ji nepochopil.. myslím, že je čas na druhou šanci