Ladislav Sutnar: Venuše
Autoři
Parametry
Kategorie
Více o knize
Katalog k výstavě Ladislav Sutnar Venuše přináší nový pohled na jednu z nejvýraznějších podob Sutnarova díla: Venuše. Z rozsáhlého díla výtvarného umělce světového významu, plzeňského rodáka Ladislava Sutnara, patří obrazy Venuší k těm nejzáhadnějším a nejvíce diskutovaným Sutnarovým projevům. Jsou průsečíkem dvou základních tendencí života a kultury, civilizace a společnosti 20. století. Prvou je všeobecná potřeba uplatnit dokonale funkční tvar, ať už se jedná o stroj, vnímání přírody, nebo lidského těla jako základ moderní kultury. Tou druhou tendencí bylo posunutí ideálu ženského těla do roviny sexuálního, masově působivého idolu. V šedesátých a v první polovině sedmdesátých let minulého století Sutnar vytvořil sérii kreseb, koláží a maleb, ve kterých obě tendence spojil. Vyšel z fotografií krásných, většinou téměř nahých dívek a žen, obrazů rozmnožovaných v nezměrném množství edic a výtisků dobových časopisů a podrobil je přísným kritériím tvaru založeného na geometrii a na dalších postupech výtvarného myšlení.
Nákup knihy
Ladislav Sutnar: Venuše, Ladislav Sutnar, Tomáš Vlček
- Jazyk
- Rok vydání
- 2015
Doručení
Platební metody
2021 2022 2023
Navrhnout úpravu
- Titul
- Ladislav Sutnar: Venuše
- Jazyk
- česky
- Autoři
- Ladislav Sutnar, Tomáš Vlček
- Vydavatel
- Galerie města Plzně, o.p.s.
- Rok vydání
- 2015
- Vazba
- pevná
- ISBN10
- 8087289331
- ISBN13
- 9788087289334
- Kategorie
- Výtvarné umění, Katalogy výstav
- Hodnocení
- 5 z 5
- Anotace
- Katalog k výstavě Ladislav Sutnar Venuše přináší nový pohled na jednu z nejvýraznějších podob Sutnarova díla: Venuše. Z rozsáhlého díla výtvarného umělce světového významu, plzeňského rodáka Ladislava Sutnara, patří obrazy Venuší k těm nejzáhadnějším a nejvíce diskutovaným Sutnarovým projevům. Jsou průsečíkem dvou základních tendencí života a kultury, civilizace a společnosti 20. století. Prvou je všeobecná potřeba uplatnit dokonale funkční tvar, ať už se jedná o stroj, vnímání přírody, nebo lidského těla jako základ moderní kultury. Tou druhou tendencí bylo posunutí ideálu ženského těla do roviny sexuálního, masově působivého idolu. V šedesátých a v první polovině sedmdesátých let minulého století Sutnar vytvořil sérii kreseb, koláží a maleb, ve kterých obě tendence spojil. Vyšel z fotografií krásných, většinou téměř nahých dívek a žen, obrazů rozmnožovaných v nezměrném množství edic a výtisků dobových časopisů a podrobil je přísným kritériím tvaru založeného na geometrii a na dalších postupech výtvarného myšlení.