Podněty k tomu, jak ovlivnit jednání dětí změnou jejich myšlení, jak je podpořit v navazování nových vztahů, motivovat je k dobrým výkonům, podporovat jejich vytrvalost apod. V poslední době se ukazuje, že pro úspěšné zařazení do života je emoční inteligence (EQ) důležitější než inteligence kognitivní (IQ). Emoční inteligence se týká schopnosti ovládat vlastní emoce, ale také empatie a sociálních dovedností. Rozvoj emoční inteligence dítěte by proto měl být nedílnou součástí výchovy na každém vývojovém stupni.
Bible pro děti přináší výběr nejznámějších příběhů ze Starého zákona. Nevšední až dramatické osudy známých biblických postav - Adama a Evy, Noeho, Jákoba, Izáka, Lota a mnohých dalších - jsou převyprávěné a upravené pro dětského čtenáře. Kniha je doplněna množstvím přitažlivých ilustrací, které dětem přiblíží hrdiny nejčtenější knihy světa.Potěště své dítě a darujte mu knihu plnou nezapomenutelných příběhů.
Kniha obsahuje vybrané legendy, podobenství a příběhy z druhé části talmudu - tzv. hagady. Autor, významný americký rabín, vybral na sto příběhů, které mají široké čtenářské veřejnosti zpřístupnit tuto málo známou židovskou literární tradici. Příběhy dosvědčují rabínskou moudrost při řešení nelehkých otázek a situací běžného všedního života.
Nejen rodičům, ale všem, kteří chtějí porozumět sami sobě, pomáhá kniha pochopit, jakou roli hrají sourozenecké vztahy. Známý psycholog vtipně vysvětluje význam postavení dítěte v rodině a jeho vliv např.na výběr partnera, volbu povolání i všechny další vztahy v životě člověka.
Knížečka s příběhy o zvířátkách. Pohádky pro nejmenší s bobrem Severínem, sovou Malvínou, krtkem Eduardem nebo lišákem Ryšavcem a dalšími. Obsahuje: Příběhy: Pod širým nebem Vzácný společník Záliba mývala Michala Na pomoc kapitánovi Pelikánovi
Vyvolává ve Váš Vaše dítě pocit beznaděje a zoufalství, marně uvažujete, co jste udělali špatně a zdá se Vám, že jste jediní na světe, kdo má takové dítě? Výjimečné dítě, o němž se často mluví jako o "problémovém", může rodiče snadno udolat a vyvolat v nich pocity vlastní neschopnosti. Tyto děti však mají pouze mimořádný temperament nebo jsou emocionálnější, citlivější, vnímavější, neústupnější a hůře se vyrovnávají se změnami než děti průměrné.
Autorka nabízí rodičům i učitelům nový pozitivní přístup k výchově. Chce jim pomoct, aby chápali sebe i své výjimečné dítě, aby v něm viděli člověka obdařeného zvláštními schopnostmi, které může využít pro sebe i pro druhé. Nabízí praktické rady, jak přijmout výchovné břemeno, které na nás výjimečné dítě vkládá. To vše s využitím mnoha příkladů ze života.
Karel Veliký, Tomáš Akvinský, křižácké války, Jana z Arku, svatý František, svatý Dominik, scholastika, to jsou jména a pojmy, které dobře známe.
A přece to všechno jsou jenom vnější fenomény doby. Za nimi, v jejich pozadí, se formoval a vznikal nový význam slova víra. Pro středověkou církev (600 až asi 1450) už víra neznamená jen hledání poznatků o Bohu, ale po znání Boha. To potom pokračuje až do dnešních dnů hledáním co nejužšího vztahu k Bohu.
Anthony E. Gilles přirovnává toto období života církve k dospívání. Podobně jako každý dospívající člověk zápasí církev, aby dokázala všechno sladit – chování, intelekt, city, víru.
A jako mnoha lidem v tomto věku se jí loto úsilí o dosažení harmonie částečně daří a částečně nedaří.
Když se jí to daří, daří se jí to obdivuhodně (rozvoj kontemplativních, klášterních a mystických tradic, prohloubení kultu svatých, počátky mariánské zbožnosti, laická spiritualita, syntéza mužských a ženských rysů). A když dělá chyby, jsou to chyby ostudné (křížové výpravy, obrazoborectví, ospravedlňování otroctví, nové oživení učení o predestinaci).
Na úsvitu reformace ještě nenacházíme církev ve stavu dospělé vyzrálosti, což byl cíl, k němuž tak usilovně směřovala, ale ve stadiu, kdy právě těžce překonala své obtížné dospívání. A právě vzrušující příběh jejího dospívání nám Anthony E. Gilles vypráví ve své knize. Při jeho čtení se můžeme naučit lépe chápat také sami sebe jako lidé víry.