Knihobot

Peter Bondanella

    Peter Bondanella byl předním profesorem italské literatury, srovnávací literatury a filmových studií. Jeho práce se zaměřovala na hluboké pochopení italské kultury a umění, zejména v oblasti kinematografie. Zanechal významný odkaz v akademickém světě.

    Dekameron
    The Cinema of Federico Fellini
    Umberto Eco and the Open Text
    Vladař
    • Vladař je klíčovým Machiavelliho dílem, napsaným v roce 1513 a vydaným až po jeho smrti v roce 1532. Autor se zaměřuje na sjednocení Itálie a na ideál silného státu, který má spravovat moudrý vládce, jenž neváhá použít jakékoli prostředky pro blaho země, ať už formou republiky nebo autokracie. Jako vzor mu posloužil Cesare Borgia, neúprosně usilující o moc. Machiavelli zavádí koncept dvojí morálky – soukromé a morálky moci – což vedlo k jeho označení za cynika. Ve skutečnosti však představuje zlom v pojetí vládnutí, kde vládce není služebníkem Božím, ale státu, což je termín, který Machiavelli poprvé použil. Tento útlý spis o 26 kapitolách obsahuje zásadní politické úvahy a mechanismy moci, které ovlivnily další teoretiky. I když se Machiavelli málo věnuje hospodářství, jeho myšlenka, že dobrý vládce má zajistit, aby se lidé nebáli zvelebovat majetek, zůstává aktuální. Dále zdůrazňuje, že lidé jsou prostomyslní a snadno se dají oklamat. Celým dílem se vine myšlenka, že člověk by měl spoléhat pouze na své síly.

      Vladař
    • Umberto Eco and the Open Text

      Semiotics, Fiction, Popular Culture

      • 236 stránek
      • 9 hodin čtení
      3,9(12)Ohodnotit

      This book offers an in-depth exploration of Umberto Eco's theories and literary works, providing the first extensive analysis in English. It delves into Eco's unique blend of semiotics, philosophy, and narrative techniques, highlighting his contributions to literature and cultural criticism. Through a detailed examination, readers will gain insights into Eco's intellectual legacy and the intricate connections between his theoretical ideas and fictional narratives.

      Umberto Eco and the Open Text
    • A biography of Federico Fellini that shows how his exuberant imagination has been shaped by popular culture, literature, and his encounter with the ideas of C G Jung, especially Jungian dream interpretation. It links his mature accomplishments to his first employment as a cartoonist, gagman, and sketch-artist during the Fascist era.

      The Cinema of Federico Fellini
    • Dekameron

      • 728 stránek
      • 26 hodin čtení
      3,6(16223)Ohodnotit

      Italské město Florencie je zaplaveno vražedným morem. Někteří lidé se zavírají do svých domovů, neboť nemoc se šíří velmi rychle. Jiní měli opačný lék na to, jak se této nemoci vyhnout - užívali si zábavy, hodně pili a žertovali. Lidé po tisících umírali, a tak je na márách nosili hrobaři z drobného lidu a jen málokdy pro nebožtíky někdo truchlil. V té době se v kostele Santa Maria Novella sešlo sedm dam. Autor dle svých slov nechtěl uvádět jejich pravá jména, pojmenoval je tedy: Pampinea, Fiammeta, Filomena, Emilia, Lauretta, Neifilie a Elisa. V kostele se náhodou setkají se třemi mladíky (Pamfineem, Filostratem a Dioneem), které přemluví, aby s nimi odešli z města. Poté se odeberou do jakéhosi sídla. Domluví se, že každý den bude zvolen král či královna a každý den si všichni připraví příběh na dané téma pro ostatní. Každý den je tedy vyprávěno 10 příběhů. Po deset dní přebývají v sídle a jedenáctý se vrátí zpět do Florencie, kde mladíci zanechají dámy v Santa Maria Novelle, na místě, na kterém se s nimi poprvé setkali. Dotisk v r. 2010

      Dekameron