Minimalismus
Autoři
Parametry
Kategorie
Více o knize
Zářivka běžně dostupná v obchodech upevněná diagonálně na zeď, neopracované dřevěné trámy nebo kovové desky, které na zemi vytvářejí nekomplikované. obrazce, bedny z kovu či plexiskla seřazené jednoduše vedle sebe, krychle a jiné základní stereo metrické útvary z překližky, hliníku nebo oceli - tak bychom mohli charakterizovat dna mnoha umělců, která vznikla začátkem šedesátých let v New Yorku a Los Angeles. Pro minimalismus je charakteristické geometrické řazení stejných prvků prosté jakéhokoli subjektivismu. Vznikl v Americe z velké části jako protiváha abstraktního expresionismu a pop-artu. Název "Minimal Art" (minimalismus) vznikl díky filozofovi umění Richardu Wollheimovi, který ve svém stejnojmenném článku z roku 1965 nechtěl postihnout nejnovější umělecké proudy v Americe, ale obecný fenomén v umění 20. století: minimalizaci uměleckého obsahu. Umělecká kritika nakonec tento termín přenesla na dna Carla Andreho, Dana Flavina, Donalda Judda, Sola LeWitta a Roberta Morrise.
Nákup knihy
Minimalismus, Daniel Marzona
- Jazyk
- Rok vydání
- 2005
Doručení
Platební metody
2021 2022 2023
Navrhnout úpravu
- Titul
- Minimalismus
- Jazyk
- česky
- Autoři
- Daniel Marzona
- Vydavatel
- Taschen
- Rok vydání
- 2005
- ISBN10
- 8072096702
- ISBN13
- 9788072096701
- Kategorie
- Výtvarné umění, Design
- Hodnocení
- 4,25 z 5
- Anotace
- Zářivka běžně dostupná v obchodech upevněná diagonálně na zeď, neopracované dřevěné trámy nebo kovové desky, které na zemi vytvářejí nekomplikované. obrazce, bedny z kovu či plexiskla seřazené jednoduše vedle sebe, krychle a jiné základní stereo metrické útvary z překližky, hliníku nebo oceli - tak bychom mohli charakterizovat dna mnoha umělců, která vznikla začátkem šedesátých let v New Yorku a Los Angeles. Pro minimalismus je charakteristické geometrické řazení stejných prvků prosté jakéhokoli subjektivismu. Vznikl v Americe z velké části jako protiváha abstraktního expresionismu a pop-artu. Název "Minimal Art" (minimalismus) vznikl díky filozofovi umění Richardu Wollheimovi, který ve svém stejnojmenném článku z roku 1965 nechtěl postihnout nejnovější umělecké proudy v Americe, ale obecný fenomén v umění 20. století: minimalizaci uměleckého obsahu. Umělecká kritika nakonec tento termín přenesla na dna Carla Andreho, Dana Flavina, Donalda Judda, Sola LeWitta a Roberta Morrise.